Utredare, arbetsgivaravgifter, storföretagsskattekontoret, Göteb

Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt. På storföretagsskattekontoret i Göteborg är vi cirka 65 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter som utredare
innebär att du ska arbeta med skatteutredningar av stora företag, i huvudsak inom socialavgiftsområdet. Arbetet innebär att arbeta förebyggande med information och service samt att utreda skattefrågor genom brev, telefon eller revision. Utredningarna har ofta en komplex och omfattande karaktär. Internationella beskattningsfrågor förekommer ofta.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng inom ekonomi eller juridik

• har minst två års aktuell erfarenhet av arbete med arbetsgivaravgiftsfrågor eller internationell personbeskattning  

• är resultat- och målinriktad

• arbetar strukturerat och är självgående

• har god analytisk förmåga och kan fatta beslut

• är utvecklingsorienterad och nytänkande

• har god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

• har mycket god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du har
arbetat med informationsinsatser eller förebyggande arbete.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-12-05

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie  Hosenfeld, sektionschef 010-574 85 79
Mona Mommers, HR-konsult 010-575 00 23
Margareta Åhrberg, facklig kontaktperson ST 010-573 53 05
Annika Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-573 62 94

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1721082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: