Utbildningsadministratör inom yrkeshögskola

Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB i Solna, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Sälj & Marknadshögskolan, grundat 1996, är en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning inom försäljning och marknadsföring. Vår verksamhet utgörs till stor del av yrkeshögskoleutbildning men vi bedriver även onlineutbildningar samt utbildningar för företag. Genom ett nära samarbete med branschen säkerställs att våra utbildningar håller hög kvalitet och motsvarar arbetsmarknadens behov. Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedia, Norra Europas ledande utbildningsföretag.

Sälj & Marknadshögskolan grundades 1996 och är idag en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning i försäljning och marknadsföring. Vi är branschneutrala vilket innebär att du efter en utbildning hos oss har stora möjligheter till anställning i just den bransch som intresserar dig. De bästa utbildarna för varje moment och närkontakt med näringslivet på lokal nivå garanterar att innehållet i våra utbildningar alltid motsvarar de krav som marknaden ställer på en kvalificerad säljare och marknadsförare.

Om tjänsten
Som administratör hos oss är du en central person i vår organisation. Under en arbetsvecka samverkar du dagligen med utbildningsledarna och träffar många av våra studerande och utbildare. Därför är det viktigt att du kan bemöta personer på ett professionellt sätt och att du aktivt bidrar i det gemensamma arbetet. Arbetsuppgifterna är många och varierade, inom både administration och systemadministration, varför du bör kunna prioritera och strukturera din arbetsdag på ett effektivt sätt, samtidigt som du är noggrann och strävar efter att uppnå bästa resultat för verksamheten.

Du kommer att ingå i ett team med tre utbildningsledare och en utbildare på plats. På vårt kontor i Göteborg finns ytterligare fyra utbildningsledare, en utbildare, en administratör, en affärsutvecklare samt din chef. Du kommer att ha ett tätt samarbete med din administratörskollega i Göteborg och bör därför känna dig trygg i kommunikation på distans. Du behöver också känna dig trygg med ett ledarskap på distans.

Sälj & Marknadshögskolans ambition är att ta nya kliv i digitaliseringen av verksamheten och du kommer att vara drivande i införandeprojekt och internutbildningar i nära samarbete med utbildningsledarna och utbildningschefen.

Din bakgrund
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna med inriktning IT- och administration. Du har relevant erfarenhet inom administration och systemadministration, företrädesvis från utbildningsväsendet. Tidigare erfarenheter från administration kopplat till Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) och Centrala Studiestödsnämnden (CSN) ser vi som mycket meriterande.

Du är en strukturerad och noggrann person som trivs i en arbetsmiljö som präglas av sociala kontakter och problemlösning. Då ditt främsta arbetsverktyg kommer att vara datorn ser vi att du behärskar de vanligaste programmen i Office-sviten obehindrat. Du är intresserad av nya digitala lösningar, har lätt för att lära dig nya system och vill vara drivande i utvecklingen av vårt digitala arbetssätt.

Din svenska är mycket god i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. En medarbetare hos oss bör vara strukturerad, noggrann, socialt trygg och trivas med snabba omställningar. Vi i teamet är lagspelare och ser att du som söker tjänsten delar vår syn på samarbete och gemenskap som nycklar till en trevlig arbetsmiljö och framgångsrikt arbete.

Arbetsuppgifter

• Hantera skolans olika datorsystem som superuser och ge internutbildningar i dessa
• Administrera betyg internt samt till Myndigheten för yrkeshögskolan och till CSN
• Administrera vår digitala lärplattform Omniway.
• Förbereda och administrera vid uppstart av utbildning och nya kurser
• Administrera studiedokument via SharePoint
• Administrera skolans utbildningar i ansökningsverktyget yh-antagning.se
• Lokalansvar där bland annat inköp av kontorsutrustning samt brandskyddsansvar ingår
• Administrera vid salstentamen och hyra in tentavakter vid behov
• Allmänna administrativa uppgifter för skolan på nationell- och kontorsnivå

Är du den vi söker?
Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2021-10-01. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta utbildningschef Emma Olau på 010-142 13 47 eller via mail emma.olau@smhsverige.se

Lön
Lönetyp: Fast månadslön

Anställningsvillkor: 100% föräldravikariat från runt 1 november 2021 och cirka ett år framåt, med möjlighet till tillsvidareanställning.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Om AcadeMedia

Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedia, Skandinaviens ledande utbildningsföretag. AcadeMedia är verksamt i hela utbildningskedjan: förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2021-08-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB (org.nr 556518-9361)

Arbetsplats
Sälj- och Marknadshögskolan

Jobbnummer
5881500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB: