Uppsalahem söker vd-assistent

Uppsalahem / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsalahem i Uppsala

Uppsalahem AB är Uppsalas största fastighetsbolag och erbjuder ett brett utbud av boende för olika faser i livet. Företaget ska bidra till att stärka kommunens utveckling genom att med hög kompetens äga, förvalta och bygga bostadsfastigheter. Uppsalahem har idag 25 000 hyresgäster och 14 000 bostäder och under 2011 startar vi produktion av drygt 500 nya bostäder. Vi är 280 medarbetare inom ett fyrtiotal yrken med ambition att bidra till att skapa bättre boende för våra hyresgäster.
Uppsalahem söker en driven vd-assistent, för rätt person erbjuder vi en kvalificerad och utvecklande tjänst i nära samarbete med företagsledningen.

Publiceringsdatum
2011-07-05

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar närmast vd och har en koordinerande roll mellan ledningsgrupp samt interna och externa kontakter. Ditt viktigaste ansvarsområde är styrelseadministration som omfattar bland annat sammanställning och distribution av beslutsunderlag till styrelsen, föredragningslistor, korrekturläsning, presentationer, protokollföring och beslutsuppföljning. Ansvar för vds post, telefon, bokningar av möten samt förberedelser inför dessa såsom kallelser, inbjudningar och interninformation ingår i tjänsten. Vidare kommer du att assistera den övriga ledningsgruppen med likartade administrativa uppgifter. Tjänsten innefattar såväl akuta ärenden som uppgifter som kräver planering och struktur, varför det är viktigt att du är van att arbeta proaktivt, självständigt och gärna hanterar flera arbetsuppgifter samtidigt. I tjänsten ingår även att skapa och utveckla goda relationer till kunder samt de samarbetspartners som Uppsalahem har kontakt med.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från styrelsearbete är meriterande och vi ser gärna att du har kunskap om och intresse för fastighetsbranschen. För att trivas i rollen har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och god förmåga att samarbeta och strukturera. Service är viktigt för dig och du är van att leverera resultat med kort varsel. Du har en god stilistisk förmåga och är van vid att framställa formella texter och brev. Som person är du flexibel, prestigelös, har ett positivt sätt och är beredd att rycka in där det behövs. Rollen kräver stor integritet och självständighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För dig som siktar på en ledande position är detta en ypperlig möjlighet att få insikt i hur en affärsmässig företagsledning arbetar och hur professionellt styrelsearbete bedrivs.

Så ansöker du
Ansökan gör du via www.uppsalahem.se/jobb senast den 20/8. För mer information kontakta gärna Linn Erngren, HR-stöd på 018-727 37 63 alt. linn.erngren@uppsalahem.se fram till 5/8 och därefter Mikael Rådegård, vd på 018- 727 34 01.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Uppsalahem

Adress
Uppsalahem
Box 136
75329 Uppsala

Jobbnummer
979385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsalahem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsalahem: