Upphandlingssamordnare till Gnesta kommun

Gnesta kommun / Juristjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun i Gnesta

Vårt aktiva samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Vi är ca 800 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra ca 11000 invånare den bästa servicen.

Tjänsten som upphandlingssamordnare är centralt placerad på kanslienheten som består av åtta medarbetare och är en del av kommunstyrelseförvaltningen. I kanslienhetens uppdrag ingår ett övergripande ansvar för kommunens nämnadministration, registrering, arkiv, juridik, lokalplanering, säkerhetsfrågor samt upphandlingsfrågor.

Kommunen är just nu inne i spännande utvecklingsfas då vi digitaliserar inköpshanteringen. E-handel utgör en del av vårt nya affärssystem, och i och med det kommer upphandlingsfunktionen att vara inblandad i flera förändringsarbeten internt avseende inköp och avrop från befintliga ramavtal.

Kommunens vision är att med det nya affärssystemet på plats kunna skapa en mer professionell inköpsorganisation. Planen är att utbilda utvalda personer inom de olika förvaltningarna som sedan ska vara upphandlingsfunktionens primära kontaktpersoner avseende upphandling och inköp. Vidare kommer vi samverka i större utsträckning med andra kommuner i syfte att effektivisera arbetet med upphandling och få bättre leverantörsavtal.

Gnesta kommun är en framtidsinriktad, aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats.

Publiceringsdatum
2018-11-23

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingssamordnare i Gnesta kommun kommer du att bistå förvaltningarna genom att delta i planeringen av upphandlingar samt vid avtalsuppföljningar.



Du kommer att kontinuerlig kontakt och dialog med verksamheternas beställare och inköpare, upphandlingsfunktioner i andra samverkanskommuner samt kommunens olika leverantörer. Vidare kommer du att driva utvecklingsfrågor inom upphandling, ha ett övergripande ansvar för och administrera kommunens E-handelsverktyg (t ex inläsning av prislistor), svara på beställarnas frågor samt utgöra ett strategiskt och operativt stöd vid direktupphandlingar.

Tjänsten är nyinrättad och det som gör rollen unik är att du får möjlighet att vara med och utveckla såväl verksamheten som tjänsten. Stort fokus kommer att ligga på det förändringsarbete som krävs för att skapa en ny bättre inköpsstruktur, men också på att ge verksamheterna ett relevant stöd för att göra de bästa möjliga inköpen. Det kommer ställas höga krav på din förmåga att analysera problem, arbeta strukturerat och samarbeta med många olika funktioner och organisationer. Rollen kommer att kräva både ett internt och externt samverkansfokus där synlighet och dialog kommer att vara viktigt.

Om du tycker att arbetet låter intressant och du vill bli en av oss, så erbjuder vi stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Arbetsglädje och humor är viktiga ingredienser i vår arbetsvardag och bidrar till att vi tillsammans utvecklar verksamheten för att ge bästa möjliga service till våra uppdragsgivare.



Kvalifikationer
För att du ska trivas i rollen som upphandlingssamordnare hos oss, tror vi att du har kunskap och erfarenhet av elektroniska inköps- och upphandlingsverktyg och erfarenhet av att upprätta och granska avtal.

Vi söker dig som har en akademisk examen inom exempelvis statsvetenskap, juridik eller ekonomi. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet samt insikt om hur det är att arbeta i offentlig sektor. Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda språkkunskaper i svenska.

Du ska kunna kommunicera på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både i tal och skrift. Du tycker om att samarbeta, är öppen, utåtriktad, kommunikativ, serviceminded och har ett konsultativt förhållningssätt.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Gnesta kommun med Experis. För information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Gutke på antingen marie.gutke@se.experis.com eller 070-377 54 27.

Kanslichef Staffan Källström, når på antingen staffan.kallstrom@gnesta.se eller via 0158-275 104.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 8c572085-e101-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Gutke Marie.Gutke@se.experis.com +46703775427

Företag
Gnesta kommun

Adress
Gnesta kommun
64631
64631 0461

Kontorsadress
Västra Storgatan 15 Gnesta

Jobbnummer
4474539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun: