Upphandlingsansvarig

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.

Publiceringsdatum
2012-07-06

Arbetsuppgifter
Upphandlingsenheten är kommunens specialresurs i upphandlingsfrågor och består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare.
Enheten handlägger kommunens förvaltningsövergripande upphandlingar, följer upp, informerar och utbildar inom upphandlingsområdet, samt bistår alla förvaltningar och kommunala bolag med kvalificerad rådgivning.

Tjänsten är bred och du kommer arbeta med alla olika typer av upphandlingar, som till exempel varor, tjänster, entreprenader och konkurrensutsättning av olika verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig med för tjänsten adekvat högskoleutbildning, gärna med inriktning ekonomi eller juridik, men det kan också vara i form av en mer yrkesinriktad inköps- eller upphandlingsutbildning.
Du har god erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete, från privat eller offentlig verksamhet och det är viktigt att du är väl insatt i hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Vi söker dig med utpräglat affärssinne, starkt driv och väl utvecklad helhetssyn. Du ska vara analytisk, tycka om självständigt arbete med stort eget ansvar, ha en väl utvecklad social förmåga och ha lätt för att utrycka dig såväl i tal som i skrift.
God förhandlingsvana och insikt i LOU (Lagen om Offentlig Upphandling), är också viktigt för att lyckas i denna befattning.

Kommunen använder upphandlingssystemet Kommers, varför erfarenhet av detta eller annat inköp/upphandlingssystem är ett plus.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller under hösten 2012.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-06
Vid frågor angående tjänsten kontakta Rival Rekrytering, som är vår samarbetspartner i denna rekrytering.
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast måndagen den 6 augusti 2012!
Ange följande referens när du ansöker: A283825
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Wolff, peter@rivalrekrytering.se

Företag
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Adress
Höganäs kommun Kommunledningskontoret
26382 Höganäs

Jobbnummer
1290552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: