Upphandlingsadministratör, Kramfors kommun

Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kramfors

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Nu söker vi en noggrann och flexibel upphandlingsadministratör som vill vara en del av upphandlingsverksamhet i Kramfors kommun.
På upphandling är vi tre anställda som tillsammans samordnar upphandlingar för hela kommunkoncernen. Upphandlingsfunktionen ingår i ekonomiavdelningen

Publiceringsdatum
2024-08-20

Arbetsuppgifter
Rollen som upphandlingsadministratör är ett självständigt och varierande arbete. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Ansvara för upphandlings funktionsbrevlåda
• Uppdatera och underhålla den kommungemensamma avtalskatalogen
• Genomföra avtalsadministration som tex avtalsförlängningar
• Uppdatera enhetens intranät och hemsida
• Vara behjälplig vid direktupphandlingar och ge stöd vid avrop och förnyad konkurrensutsättning från ramavtal

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens. Du har god erfarenhet av administrativt arbete och självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift. Har du arbetat inom en inköps- och/eller upphandlingsenhet, har kännedom om kommunens upphandlingssystemet E-avrop, har erfarenhet av arbete inom kommunikation ser vi det som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1309191".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kramfors kommun (org.nr 212000-2429), https://kramfors.se/

Arbetsplats
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Kontakt
Ekonomichef
Malin Rydmark
malin.rydmark@kramfors.se
0612-801 37

Jobbnummer
8849728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen: