Upphandlare till stadsledningskontoret
Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Administrativa avdelning / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Administrativa avdelning i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ska styra och stötta stadens övriga verksamheter och för egen del genomföra beslut utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige fastställt. Vi är ca 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.
Arbetsplatsbeskrivning
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning.
Kontoret biträder kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i deras uppdrag att effektivt leda och samordna hela den kommunala verksamheten. Den gemensamma inriktningen för all verksamhet inom stadsledningskontoret ska vara: Effektiv styrning och uppföljning, Fokus på politiska prioriteringar, Förtroendefull samverkan inom staden. Administrativa avdelningen är en av kontorets 11 avdelningar med cirka 30 medarbetare. Avdelningen ansvarar för stadsledningskontorets interna processer såsom budget, verksamhetsplan och uppföljning, upphandling, säkerhet, lokaler, IT och telefoni. Inom avdelningen arbetar vi också med upplåtelser och borgerliga vigslar samt guidade visningar av stadshuset.
Publiceringsdatum2018-01-12Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering och genomförande av upphandlingar. En viktig del i ditt arbete är uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter. Du kommer också att ingå i stadens upphandlingsnätverk. Vid behov kommer du även att planera och genomföra utbildningsinsatser. Som upphandlare rapporterar du till ekonomichefen.
KvalifikationerVi söker dig som har en utbildning på högskolenivå med inriktning juridik, ekonomi eller relevant erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att som leda både mindre och större projekt. Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken och analytisk. Du är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är van vid att hantera många kontakter och har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Erfarenhet från Stockholms stad är meriterande.
Övrig informationIntervjuer kommer att ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 2018/261
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Hedenström 08-50829470
FöretagStockholms Stad, Stadsledningskontoret, Administrativa avdelning
AdressStockholms Stad, Stadsledningskontoret, Administrativa avdelning
Ragnar östbergs plan 1
11221 Stockholm
KontorsadressRagnar östbergs plan 1
Jobbnummer 3900632
Observera att sista ansökningsdag har passerat.