Upphandlare till Inköp och upphandling

Region Jämtland Härjedalen / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
2021-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare till Inköp och upphandling" (publicerad 2022-11-30) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för affärer? Då kan vi ha jobbet för dig.

Enheten Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen direkt under regiondirektören och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid inköp och upphandlingar Enheten har i uppdrag att säkerställa att upphandling sker in enlighet med gällande lagstiftning, organisationens politiska beslut och på ett affärsdrivet samt hållbart sätt." Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.

Vi är en enhet som expanderar och kommer under kommande år att tillföra flera funktioner till enheten för att öka inköpsstyrningen i regionen. Idag består vi av avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor, administratör inom e-handel samt en enhetschef. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö, möjlighet till distansarbete, flextid och möjlighet till friskvård.


Publiceringsdatum
2021-02-03

Arbetsuppgifter
Arbetet som upphandlare är ett administrativt arbete som är utåtriktat och fullt av utmaningar. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar av varor och tjänster. Under 2021 påbörjar vi arbetet med kategoristyrning och vi söker nu en ny kollega som i huvudsak ska ansvara för upphandlingsprocessen inom kategorin övrigt material och tjänster vilket exempelvis kan innebära att genomföra upphandling av kontorsmaterial, tolktjänster och städtjänster. Du kommer att arbeta i nära samarbete med sakkunniga under processen. Ansvarsområden kan komma att förändras i framtiden.
Arbetet innefattar allt från att genomföra behovs- och marknadsanalys, upprätta och sammanställa upphandlingsdokument samt ansvara för anbudsutvärdering. Avtalsförvaltning ingår i arbetsuppgifterna och innefattar bland annat uppföljning av avtal, kontakter med kunder och leverantörer under avtalstiden.

Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov. Du deltar även i interna och externa nätverk samt bidrar till enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från upphandlingsarbete och/eller anbudsarbete. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Du arbetar på ett affärsmässigt sätt, är drivande och självständig med en förmåga att tänka ur ett helhetsperspektiv. Upphandlingsprocessen sker i nära samarbete med den beställande verksamheteten och det innebär att du behöver vara bra på att samarbeta och har förmågan att skapa engagemang. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi ska trivas att arbeta tillsammans.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/46/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen

Jobbnummer
5555540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen: