Upphandlare som vill jobba för ett hållbart Stockholm

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Inledning
Upphandlingsenheten som arbetsplats
Avdelningen för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning.

Vi är idag 45 medarbetare inklusive avdelningschef. Upphandlingsenheten är en del av avdelningen och omfattar för närvarande 19 upphandlare och en enhetschef. Se vår https://youtu.be/I5jT-ipcDOc om hur det är att arbeta som upphandlare på serviceförvaltningen.



Vad erbjuder vi dig
Du ingår i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Teamet kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte. Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid, möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar. Trivs du i rollen som konsult så har du här möjligheten att ha många interna kontakter och lära dig mycket om Stockholm Stad och våra arbetsområden. Vi sitter i trevliga lokaler nära Globens t- bana och shoppingcenter.



Omfattning
Dina arbetsuppgifter som upphandlare består i huvudsak av:

- Att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning inom olika varu- och tjänstekategorier.
- Att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering.
- Att ansvara för uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning kring upphandlings- och inköpsfrågor.

Du har kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med stadens verksamheter. Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer.

Publiceringsdatum
2020-02-03

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har:

- Minst ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare i en offentlig miljö.
- Akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal & skrift.

Mervärde
För tjänsten är det meriterande om du har:

- Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation
- Erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.

För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss har du en god förmåga att arbeta strukturerat. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera projekt pågående samtidigt. Du har ett konsultativt, serviceinriktat och affärsmässigt tänk samt har en god problemlösningsförmåga. Vidare trivs du med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Att bidra till gott samarbete både internt men också externt är av stor vikt.

Sammanfattning
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Stockholms stads upphandlingsverksamhet? Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/466".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Jobbnummer
5076676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: