Upphandlare på deltid till Skolverket i Stockholm

Novare Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Skolverket är en förvaltningsmyndighet med ansvar att styra och stödja den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen. Myndigheten arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är likvärdig och av god kvalitet i en trygg miljö. Hos Skolverket arbetar drygt 800 medarbetare som på olika sätt bidrar till det viktiga arbetet för utveckling, lärande och förbättrade kunskapsresultat för elever.

Vill du arbeta med upphandling på en statlig myndighet? Har du erfarenhet av att genomföra avrop och upphandlingar? Är du bekväm med att planera och driva egna aktiviteter? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi dig som vill arbeta som upphandlar på Skolverket i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga upphandlare. Nu söker vi dig som är en kvalificerad upphandlare och som vill arbeta på Skolverket i Stockholm. Som upphandlare kommer du att både ha egna ansvarsområden och ingå i gemensamma arbetsgrupper. Du kommer att bli en del av avdelningen för verksamhetsstöd, på enheten för upphandling och inköp.

Rollen som upphandlare innebär att bland annat arbeta med att genomföra förstudier och marknadsanalyser, genomföra avrop och upphandlingar samt att delta i avtalsuppföljningar och avtalsförhandlingar.

Som person söker vi dig som är lyhörd och har god förmåga att kommunicera med andra. Du samarbetar väl och ser vikten av att arbeta tillsammans mot uppsatta mål. Du kan självständigt ansvara för och planera samt genomföra aktiviteter.

Exempel på dina arbetsuppgifter

genomföra förstudier och marknadsanalyser
genomför avrop och upphandlingar
delta i avtalsuppföljning och avtalsförhandlingar.
kvalitetssäkra mallar, rutiner och processer
hantera överprövning av upphandlingsärenden vid domstol
fungera som kategoriledare inom it och telekom

Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
5 års erfarenhet av upphandling och inköp utifrån LOU
mycket god kunskap inom IT-området
goda kunskaper inom LOU/LUF
erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna lämna referensuppdrag på ett (1) tidigare liknande genomfört uppdrag som är max tre (3) år gammalt

Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av uppdrag i politiskt styrd organisation, myndighet eller motsvarande.
erfarenhet av förhandling med leverantörer
mycket god förmåga att på ett övergripande sätt finna lösningar, ha en tydlig struktur i sitt arbete samt kunna agera självständigt.
nneha jur. kand eller ha motsvarande rättsvetenskaplig utbildning.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på deltid 50% men kan periodvis bli högre enligt överenskommelse. Startdatum för uppdraget är den 27 februari och pågår till och med den 30 juni 2024. Placeringsort för uppdraget är i Skolverkets lokaler.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-30. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning518".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
7435785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: