Upphandlare och avtalsuppföljare

Jurek Rekrytering & Bemanning / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2015-08-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare och avtalsuppföljare" (publicerad 2015-08-31) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-08-27

Dina arbetsuppgifter
Solna stad söker en upphandlare och avtalsuppföljare som ska fungera som ett stöd för alla typer av upphandlings-, avtals- och inköpsfrågor. I arbetet ingår att självständigt ansvara för att planera och genomföra varu- och tjänsteupphandlingar i nära samarbete med medarbetare inom olika förvaltningar i Solna. Du ska upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar och förvalta och följa upp ingångna avtal. Du ska även initiera och genomföra ramavtalsupphandlingar vid behov. Du deltar i arbetet med att ta fram och följa upp stadens upphandlings- och konkurrensplan. Du är även med och driver utvecklingen inom inköpsområdet och deltar i särskilda projekt.

Upphandlings- och inköpsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en mycket viktig roll i att forma utvecklingen. Du kommer vid behov ges möjlighet att utbilda stadens medarbetare i upphandlings- och inköpsfrågor och interna riktlinjer. Upphandlingsarbetet ska präglas av kund- och leverantörsnytta, öppenhet, tydlighet och laganda. Du rapporterar till upphandlings- och inköpschefen.

Vem är du?

Du har relevant akademisk utbildning (ekonom, ingenjör eller jurist) eller motsvarande yrkesutbildning samt erfarenhet (minst 2 år) av offentlig upphandling. Rollen ställer krav på att du har god kunskap om hur en kommun fungerar och hur upphandlings- och avtalsärenden hanteras i den politiska beslutsprocessen. Om du är jurist ses det som meriterande.

Det är viktigt att du är serviceinriktad och har förmåga att samarbeta såväl internt som externt. Som person är du en initiativtagande, strukturerad, energisk och prestationsinriktad problemlösare, med förmåga att kommunicera med andra på ett tydligt sätt och driva flera upphandlingar parallellt. I din roll som upphandlare och avtalsuppföljare är du affärsmässig och ekonomiskt medveten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Du erbjuds

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Om företaget
Upphandlings- och inköpsenheten är en del av stadsledningsförvaltningen och ingår i avdelningen Service och utvecklingsstöd. På avdelningen finns ca 60 medarbetare som arbetar med stadens stödprocesser; upphandling och inköp, it, kommunikation och kontaktcenter, kansli och arkiv och redovisning och lön. På Upphandlings- och inköpsenheten arbetar 5 personer.

Upphandlings- och inköpsenheten ansvarar för stadsgemensamma upphandlingar och avtal. I uppdraget ingår även att samordna och stödja övriga förvaltningars upphandlings- och avtalsuppföljningsarbete samt att driva kompetensutveckling för personer i staden som arbetar med upphandlings- och avtalsfrågor. Vid enheten ligger även ansvaret att koordinera arbetet med att ta fram årliga upphandlings- och konkurrensplaner inom ramen för stadens verksamhetsplanerings- och budgetarbete.

Inköp sker i alla stadens verksamheter och upphandlings- och inköpsenheten har en styrande och stödjande roll i stadens inköpsarbete. Vi följer löpande upp stadens inköpsmönster för att identifiera nya utvecklingsområden.

Start:

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde så snart som möjligt.

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

För denna rekryteringsprocess ansvarar Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen hänvisas till rekryteringskonsult Emily Beijer på telefon 0700-220576 eller e-post emily.beijer@jurek.se

Ansök genom att klicka "Sök tjänsten nu" längst ner i denna annons. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 15/9 2015. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2917
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emily Beijer 0700-22 05 76 emily.beijer@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2407497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: