Upphandlare

Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Uddevalla
2017-05-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-12-03) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret i Uddevalla

Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 54 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.




Publiceringsdatum
2017-05-26

Beskrivning


Upphandlingsenheten som är en del av ekonomiavdelningen, driver för närvarande ett utvecklingsarbete som syftar till att bygga upp en professionell kommungemensam upphandlings- inköps- och e-handelsfunktion.

Det övergripande målet är att genom bra upphandlingar och utvecklad e-handel effektivisera kommunens inköp och skapa ett brett, tillgängligt och kvalitativt utbud av avtalade varor och tjänster.

Upphandlingsenheten har idag 14 medarbetare som är placerade på två plan i stadshuset, där upphandlare och inköpscontroller jobbar tillsammans i en grupp med trivsam atmosfär och bred kompetens.

Vi söker nu en medarbetare som vill göra goda affärer och delta i utveckling av upphandlingsarbetet inom i första hand ett par kategorier av varor och tjänster.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att självständigt och i grupp ansvara för och genomföra upphandlingar av varor och tjänster inom kategorierna "Förbruknings- och kapitalvaror", "Fastighetsnära varor och tjänster" och "Fordon och transport".

I arbetsuppgifterna ingår också att vara konsultativt stöd till kommunens verksamheter i den omfattning de behöver för att hantera sina upphandlings- och inköpsbehov. Som upphandlare har man också ett ansvar för att informera om nya avtal inom organisationen och vara delaktig i arbetet med att tillgängliggöra produkter i kommunens e-handelsplattform. Kommunen stärker för närvarande de avtalsvårdande insatserna och uppföljningsarbete kommer därför också att vara viktigt ett inslag i tjänsten.

Viktiga kvalifikationer är att du som sökande har relevant utbildning inom ekonomi, juridik eller teknik och arbetslivserfarenhet från inköp eller upphandling är ett krav. Det innebär att du har dokumenterad praktisk erfarenhet från att ha deltagit i olika delar av upphandlingsprocessen. Du ska också ha avtalsrättslig kompetens och du har kunskap om och erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem.

Önskvärda kvalifikationer är att du har bra förståelse för hur den goda affären ska byggas och kunna väga kvalitet mot kostnad så beställarna i kommunen förstår vikten av detta. Vi värdesätter också stor vana av projektledarroller.

Personliga egenskaper som vi värderar är att du är trygg i dig själv och har en förmåga att ta egna initiativ och på ett tydligt sätt förmedla dina kunskaper. Du har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska språket. Du är lyhörd, har ett professionellt förhållningssätt och är mål-, kvalitets- och serviceinriktad. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att arbeta i projektform och att du därför har god samarbets-och kommunikationsförmåga.

Ansökan ska innehålla en presentation av den sökande i ett personligt brev och ett komplett CV. Annan dokumentation som kan bli aktuell att visa upp kommer att begäras i samband med eventuell kallelse till intervju.

Ansökan lämnas senast 12 juni



För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 oktober 2017 eller efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 2017/310
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Kvist, upphandlingschef 0522-696914

Företag
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla

Kontorsadress
Varvsvägen 1

Jobbnummer
3522245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret: