Upphandlare

Landstingsstyrelsens Förvaltning / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm, Huddinge, Haninge eller i hela Sverige

SLL Upphandling
SLL Upphandling är den avdelning inom Stockholms läns landsting som ansvarar för samordnad upphandling av varor och tjänster. SLL Upphandlings huvuduppgift är att säkerställa att upphandlingar och uppföljning av avtal sker enligt gällande lagar och regler på området och att landstinget får varor och tjänster till bästa pris med rätt kvalité och låg miljöpåverkan.
Landstingets upphandlingar görs inom ramen för Lagen om offentlig upphandling (LOU).
SLL Upphandling kommer i sin nya organistation att bestå av fyra enheter, tre upphandlingsenheter och en specialistenhet. De tre upphandlingsenheterna har kundfokus. En enhet upphandlar sjukvårdstjänster, en enhet sjukvårdens förbrukningsmateriel och en enhet IT och generella varor och tjänster.
Upphandlingsenheterna har ansvar för både upphandling och förvaltning av avtalen under avtalsperioden och består av både upphandlare och avtalscontrollers.
Specialistenheten stöder upphandlingsenheterna med analyser och svarar för att informationen om avtalen finns tillgänlig på webbsidor och beställningssystem.
Vi söker nu tre fast anställda upphandlare och en vikarie (ca 1 år) till enheten sjukvårdens förbrukningsmateriel.
Du driver självständigt och affärsmässigt de olika upphandlingarna. Arbetet bedrivs i nära samarbete med användarrepresententer (expertgrupper). Du kommer till största delen att handlägga upphandlingar inom området förbrukningsartiklar till sjukvården. Inom enheten upphandlar vi alltifrån klassiska förbrukningsartiklar som förband, sprutor, handskar till kvalificerade medicintekniska produkter som pacemaker, ortopediska implantat och läkemedel.
Vill du arbeta tillsammans med ett gäng positiva arbetskamrater på en utvecklande arbetsplats? Inspireras du av att göra goda affärer och trivs med ett utåtriktat arbete? Om du svarar ja på dessa frågor är det dig vi söker.
Vi vill att du har en akademisk bakgrund med adekvat inriktning och/ eller inköparutbildning t ex CiSilf, Certifierad upphandlare SOI eller KY inriktning mot inköp. Du bör ha erfarenhet av offentlig upphandling.
Som person har du ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken, kreativ och analytisk. Bra på att kommunicera och har förmåga att skapa kontakter. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp.

Publiceringsdatum
2010-02-26

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tre tillsvidareanställningar och ett tidsbegränsat vikariat (ca 1 år)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-19
Ange följande referens när du ansöker: LSF-10-130016
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Avtalscontroller Ann-Mari Andersson, 08- 69057042, mobil 070- 484 2
Upphandlare Tomas Lundberg, 08 - 690 57 21, mobil 070- 737
Enhetschef Margareta Willix, 08- 484 57 33, 070- 484 57 33

Facklig kontakt
SACO Britt-Marie Hedlund, 08- 690 57 02, mobil 070- 484 09 11
SKTF Gunnar Sandell, 08- 123 141 41
Vårdförbundet Inger Rising, 08-737 48 38

Företag
Landstingsstyrelsens förvaltning

Adress
Landstingsstyrelsens förvaltning

Jobbnummer
596067

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstingsstyrelsens Förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning: