Upphandlare

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-05-05


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-05-05

Dina arbetsuppgifter
Har du tidigare arbetat med upphandling inom offentlig sektor? Har du mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling samt det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal? Sök då tjänsten som upphandlare till vår kund inom offentlig sektor i Göteborg!
Som upphandlingsledare kommer du att vara en av förvaltningens specialister inom inköpsfrågor samt guida och stötta företagets nya upphandlare till hållbara och effektiva inköp.
I arbetsuppgifterna ingår att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt att utveckla och implementera upphandlingsmallar och processer. Du ansvarar för att planera och driva möten där både externa och interna deltagare ingår.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag på 75% start senast 2025-08-18 och kommer att fortlöpa under 4-6 månader. Intervjuer kommer att ske löpande, så ifall du är intresserad av tjänsten sök redan idag!

Ansvarsområden
Att samarbeta och stötta företagets upphandlare i upphandlingsprojekt. Upphandlarens ansvar är att driva upphandlingsprojekt genom hela processen och tillsammans ansvarar ni för planering och framtagandet av upphandlingsdokument inom respektive område. Ni ansvarar för att planera och driva möten där både externa och interna deltagare ingår.
Ni ansvarar även för framtagande och föredragande av beslutsunderlag i styrgrupp. Även att vara föredragande på styrgruppsmöten kan förekomma.
Att vid behov vara ansvarig och driva enskilda upphandlingsprojekt.
Att tillsammans med en upphandlare genomföra FKU:er och direktupphandlingar.
Att vid behov även vara ett bollplank till upphandlarna för att ge råd i framtagandet och säkerställandet av processer för FKU:er och direktupphandlingar.
Att tillsammans med upphandlarna jobba med framtagandet av upphandlingsmallar och processer som stödjer företagets riktlinjer och strategier.

Kvalifikationer
Du har goda kunskaper och minst 7 års erfarenhet från upphandlingsarbete och/eller anbudsarbete inom offentlig sektor.
Du ska självständig ha drivit och genomfört upphandlingar.
Du har goda kunskaper inom upphandlingslagstiftningar LoU eller LuF.
Du har vana att skriva avtal.
Du har ett ekonomiskt tänk och är van vid att ta en ledande och drivande roll och att arbeta i projektform.
Du har god vana av att projektleda komplexa projekt.
Du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Du arbetar obehindrat i MS Office och bra om du även har jobbat i Tendsign.
För uppgiften behöver du som konsult i hög utsträckning har förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Som konsult är du drivande, strukturerad, analytisk och noggrann med förmåga att arbeta målstyrt och affärsorienterat.
Du som konsult skapar engagemang och har god samarbetsförmåga.
Du måste vara kommunikativ och ha intresse i att utbilda och dela med dig av dina kunskaper som projektledare och upphandlare.
Om du har erfarenhet av någon form av pedagogiskt ledarskap så är det en fördel.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Hourly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9318768

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: