Undersköterska Till Åleryd Bpsd-Avdelning
Linköpings kommun / Undersköterskejobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2024-08-13ArbetsuppgifterÄr du vår nya kollega?
Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt härliga gäng som kännetecknas av ett meningsfullt och omväxlande arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning och sysselsättningsgraden på 75-100%. Du kan önska sysselsättningsgrad vilket innebär att du själv kan välja om du vill arbeta hel- eller deltid. Det finns dessutom möjlighet till personlig utveckling då vi samarbetar över avdelningarna. Arbetstiderna innebär dag, kvälls samt helgtjänstgöring.
Hos oss får du arbeta med att tillgodose hyresgästernas individuella behov. Tillsammans med dina kollegor är du en viktig pusselbit i att skapa en meningsfull vardag för våra hyresgäster. I tjänsten som undersköterska ingår omvårdnadsuppgifter vilket innefattar exempelvis medicinska insatser, personlig hygien, hjälp vid förflyttningar samt hushållssysslor.
Vi arbetar utifrån IBIC (individens behov i centrum) och med individens bästa i fokus. Vårt arbete präglas även av ett salutogent förhållningssätt vilket innebär att se till det friska och locka fram personens egna förmågor. I tjänsten kommer du få möjlighet till utveckling i din roll då du kommer att bli tilldelad ett kontaktmannaskap för ett antal individer. Detta innebär att du deltar vid välkomstsamtal där du tillsammans med hyresgästen planerar stödinsatser. Du ansvarar för hyresgästens genomförandeplan och dokumenterar i systemet Treserva. I rollen ingår det även att ha en nära kontakt med anhöriga och andra samverkansparter.
Din arbetsplats
Boendet ligger fint beläget i stadsdelen Ekholmen och hit går det bra bussförbindelser från resecentrum. På Åleryd finns närheten till verksamhetschefer, samordnare och legitimerad personal för såväl medarbetare, vårdtagare som närstående. Verksamheten har en fin upplevelseträdgård på innergården och det finns även ett café där närstående tillsammans med vårdtagare kan ha en fin stund tillsammans. Medarbetare har också tillgång till cafét där du kan köpa fika och lunch.
Avdelning P är en inriktad avdelning med 6 platser inom demensomsorg, BPSD. Demensboendet är ett permanent boende dit individen flyttar till för att få den stöd och hjälp hen behöver dygnet runt. Genom individanpassad vård där vi observerar beteende samt har kännedom om individens bakgrund och vanor möjliggör att små åtgärder kan göra skillnad för individen och dennes mående. Hyresgästen har sina egna små trivsamma lägenheter utrustad med trinettkök och badrum och det finns även ett gemensamt kök och vardagsrum där man har tillgång att umgås med övriga hyresgäster och personal om man så önskar.
Du som söker
Vi söker dig som har en godkänd utbildning som undersköterska, samt erfarenhet av arbete inom vården. Meriterande för tjänsten är om du är utbildad specialistundersköterska. Du ska ha erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom alternativt arbetat inom psykiatrin. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på BPSD-avdelning. Det är vidare önskvärt om du har kunskap om salutogent förhållningssätt och har kännedom om lågaffektivt bemötande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbetssättet IBIC.
Arbetet inom äldreomsorgen innefattar mycket kontakter och dokumentation, vilket innebär att vi har ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Du har förmåga att använda digitala verktyg i ditt arbete och det är meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem.
Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du arbetar även bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Det är också viktigt att du har en empatisk förmåga som innebär att du kan sätta dig in i andras perspektiv och situation.
Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.
I denna rekrytering är språktester en del av rekryteringsprocessen.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 75-100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 13407
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings kommun (org.nr 212000-0449),
http://www.linkoping.se/ Kontakt HR-konsult
Stina Åkerlund-Lennes
013 - 207491 Jobbnummer 8838063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.