Undersköterska/omvårdnadspersonal
Uppsala kommun / Apotekarjobb / Uppsala
2017-10-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska/omvårdnadspersonal" (publicerad 2019-01-21) ⬅️
Visa alla apotekarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Äldreförvaltningen, Ekeby hemvård
Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.
Äldreförvaltningen arbetar på uppdrag av äldrenämnden som deltar i samhällsplaneringen utifrån ett seniorperspektiv. De ansvarar för att det finns service, vård, och omsorg till personer över 65 år med nedsatt fysisk funktionsförmåga. Äldreförvaltningens mål är att se till att äldreomsorgens tjänster håller en hög kvalitet och att äldre får den vård de behöver. Ansvaret täcker områden såsom förebyggande och öppna insatser, insatser i ordinärt boende som hemvård, hemsjukvård och korttidsvård, samt vård- och omsorgsboenden.
Mer information om arbetsplatsen:
http://vardochomsorg.uppsala.se/stod-i-hemmet/hemvard/ Publiceringsdatum2017-10-20Dina arbetsuppgifterAtt arbeta inom hemvården innebär att du ger stöd, service och vård till personer i deras egna hem. Hos oss blir du uppskattad för din vilja att ta dig an och lära dig nya arbetsuppgifter och för ditt fina sätt att bemöta människor. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat omvårdnads- och serviceinsatser samt delegerade HSL-uppgifter utifrån personernas individuella behov. Du arbetar självständigt men ingår i ett team tillsammans med andra undersköterskor och vårdbiträden. Du har även stöd av sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast och planerare.
Arbetstiderna är förlagda mellan 07.00-22.00, både vardag och helg.
KvalifikationerDet är meriterande att du har undersköterskeutbildning eller erfarenhet från liknande verksamhet. Du behöver vara bekväm med att cykla, ha god datorvana samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort är en tillgång.
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt är flexibel med förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är vidare en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Dessutom har du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Elin Sandberg, verksamhetschef, 018-727 55 50
Margareta Viklund Ugurlu, samordnare, 018-727 64 20
Facklig kontaktKommunal, 010-442 88 16
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 63 58.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. Varierande. Tillträde snarast enligt övernskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-31
Ange följande referens när du ansöker: ALN-2017-0658
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
•
75375 Uppsala
Kontorsadress•
Jobbnummer 3758842
Observera att sista ansökningsdag har passerat.