Undersköterska hemtjänsten dag/kväll
Svedala kommun / Undersköterskejobb / Svedala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Svedala,
Staffanstorp,
Vellinge,
Trelleborg,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet.
Vård och omsorg kännetecknas av en kvalitativ verksamhet med duktiga medarbetare som vill göra skillnad. Har du ett starkt engagemang för människor och stor känsla för god omsorg, då kan du vara vår nästa medarbetare!
Uppdrag
Nu söker vi undersköterska till äldreomsorgens hemtjänst. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni efter den nationella värdegrunden för Äldreomsorgen för att ge kommunens vårdtagare omsorg av hög kvalitet och för att skapa en meningsfull och behaglig tillvaro för dem.
Hemtjänsten är indelad i tre geografiska områden, och vi söker kollegor till alla tre områden. Tillsammans arbetar vi tvärprofessionellt i mindre team utifrån personcentrerad vård. I dina arbetsuppgifter ingår omsorgsarbete, personlig omvårdnad och i förekommande fall inköp samt medicinska insatser på delegation från sjuksköterska. Dokumentationen sker i Lifecare och vi har nyckelfri hemtjänst samt digital signering.
Hos oss erbjuds du ett spännande och flexibelt arbete där vi skapar en god vardag för våra vårdtagare genom vård, omsorg och service utifrån den enskildes behov och önskemål. Vi vill att du bidrar till att vår verksamhet bedrivs och utvecklas på bästa sätt. Vårt dagliga arbete präglas av våra värderingar: hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod.
Kompetens
Vi söker dig som är undersköterska med avslutad och godkänd omvårdnadsutbildning på gymnasienivå, med specialisering hemsjukvård eller sjukvård alternativt motsvarande äldre utbildning. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete ser vi det som en fördel. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter förutsätter vi att du har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vi behöver dig som är positiv, trygg, stresstålig och har en personlig mognad. För att lyckas i denna roll bör du vara serviceinriktad, lyhörd för vårdtagarens behov och ha förmåga att kunna prioritera i det dagliga arbetet. Du kan arbeta självständigt men är även en lagspelare som värdesätter gott samarbete och har förmågan att sätta verksamhetens behov främst i både planering, prioritering och agerande. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser det som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. För att trivas hos oss bör du ha ett genuint intresse av människor och omvårdnad samt tycka det är viktigt att ha goda relationer till vårdtagare, kollegor och ledning. B-körkort är ett grundkrav.
Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår begär vi utdrag ur belastningsregistret. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen.
Urval kommer ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast.
Publiceringsdatum2024-02-20Arbetstid och varaktighetTillsvidaretjänst. Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: Önskad tjänstgöringsgrad
Övrigt
Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningtillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2 000 kr, förmånscykel, semesterväxling, löneväxling till pension.
Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svedala kommun (org.nr 212000-1074),
https://www.svedala.se/ Jobbnummer 8482077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.