Underhållsplanerare för spännande sommarjobb hos EuroMaint!

Adecco Sweden AB / Lagerjobb / Göteborg
2016-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Underhållsplanerare för spännande sommarjobb hos EuroMaint!" (publicerad 2016-04-18) ⬅️


Visa alla lagerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en eftergymnasial utbildning inom logistik med erfarenhet utav planeringsarbete? Är du noggrann med en god analytisk förmåga? Är du även som person nyfiken och hungrig på att utvecklas? Då har vi på Adecco Office & HR uppdraget för dig!

EuroMaint erbjuder kvalificerat tågunderhåll för person- och godstrafik vilket bland annat omfattar tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice. Deras tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för spårburna fordon så som godsvagnar, passagerartåg och lok men också arbetsmaskiner. EuroMaints verkstäder finns från Luleå i norr till Malmö i Söder, där EuroMaint Olskroken nu söker en Verkstadsplanerare.

Hur ser din arbetsdag ut?
Hos EuroMaint Olskroken arbetar ett team om ca 60 personer, varav 40-tal reparatörer som ansvarar för reparation och underhåll av tåg för två fordonsslag: personvagnar och X2000. Du kommer att ha fyra kollegor som arbetar i rollen som Verkstadsplanerare där ni ansvarar för planeringsarbetet för produktionen inom affärsenheten SJ.

Som Verkstadsplanerare är du länken mellan kunden och produktionen. Du kommer huvudsakligen att ansvara för att ta emot order från kund och input om splittpunkter för vilket tåg som skall in och när detta tåget skall in för underhåll eller reparation. Vidare ansvarar du för planeringsarbetet kring att samordna personal, spårplatser och reparatörernas kompetens. Allt planeringsarbete sker i enlighet med att hålla nyckeltal på rätt nivå, avtal som finns och att följa planeringsdirektiven ifrån den taktiska planeraren.
Vidare ansvarar du för kommunikationen och samarbetet mot produktionen likväl som kunden vilket bland annat innefattar att ge prognoser på fordonen i verkstaden och att ha en bra samordning så att rätt jobb kommer på rätt spår. Andra förekommande arbetsuppgifter är att utföra beställning mot leverantörer. Du kommer att delta i aktuella produktionsstyrningsmöten och du kommer i den här rollen att rapportera till Planeringschef för Affärsenhet SJ.

Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att starta 16 maj och pågå fram till slutet av augusti. Tjänsten är på 38h/v där arbetstiderna är förlagda mellan kl. 5.30-22.00, och du kan eventuellt komma att arbeta någon helg. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Vem trivs här?
Du som har en examen ifrån en eftergymnasial utbildning med inriktning på logistik kommer att ha goda förutsättningar för att axla rollen. Har du även tidigare erfarenhet utav planerings-, försörjnings-, och/eller logistikprocesser ifrån en producerande verksamhet så kommer du snabbare komma in i dina arbetsuppgifter, gärna med minst 1-3 års erfarenhet. Då du kommer att arbeta med att ta emot mängder information ser vi att du god datavana där du hanterar MS Office, särskilt Excel och har erfarenhet utav att arbetat i olika system tidigare.

Som person är du nyfiken, engagerad och intresserad av att utvecklas och lära dig mer. Du har ett noggrant arbetssätt och förstår vikten av att säkerställa att uppgifterna är korrekta. Du kommer att arbeta i en miljö där du kan komma att få prioritera och omprioritera utifrån hur dagen utvecklar sig, därav ser vi att du som person är flexibel och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Vidare är du en person som är självsäker och har lätt för att arbeta självständigt men som också har en god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer. Då du kommer att arbeta i ett team där det är högt i tak så är du social och trivs i miljöer där klimatet är öppet. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningsperioden. Du söker tjänsten genom att registrera dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-04-15

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-14
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2787206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: