Två personalspecialister med flerårig erfarenhet

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet.
Personalenheten består i dagsläget av sju medarbetare varav tre arbetar huvudsakligen med löneadministration. Personalenheten är en av fem enheterna på den administrativa avdelningen.
Omvärldens krav på Socialstyrelsen ställer krav på snabba och kvalitativa insatser från oss på personalenheten. Vi behöver arbeta för en ännu bättre struktur på våra HR-processer så att vi kan erbjuda god service, vara professionella i konsultrollen och bidra med expertis som strategiska partners. Vi söker nu två erfarna personalspecialister till vår enhet.

Publiceringsdatum
2010-04-22

Dina arbetsuppgifter
Som personalspecialist kommer du att ha en konsultativ roll och stödja cheferna i samtliga personalrelaterade frågor vilket bl a innefattar rekrytering, lönesättning, rehabilitering, mångfald, arbetsrätt och arbetsmiljö. Andra arbetsuppgifter består av att arbeta med processbeskrivningar och riktlinjer samt att utbilda cheferna inom personalområdet. Du kommer att vara en viktig del i att utveckla personalenhetens uppdrag utifrån vår verksamhetsplan och arbetet sker i nära samarbete med enhetens övriga medarbetare. Din senioritet innebär att du kan handleda yngre kollegor. 

Bakgrund
Kvalifikationskrav:
•   akademisk examen från programmet för personal- och arbetslivsfrågor eller annan adekvat akademisk examen 
•  minst 5-10 års erfarenhet av HR-arbete som HR-generalist företrädelsevis i en kunskapsintensiv organisation
•  expertkunskap inom något av ovan nämnda områden (arbetsrätt, rekrytering eller arbetsmiljö)
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• genomförande och implementering av förändringsprocesser
• nära samarbete med övriga administrativa stödfunktioner 
• HR-verktyg/ lönesystem
• HR-arbete i andra branscher
•  myndighetsverksamhet

Dina personliga egenskaper
• du har stark vilja och förmåga att leverera goda resultat
• förmåga till lyhördhet och prestigelöshet
• integritet och mod
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kristiina Söderlind, Personalchef, 075-247 40 28
Maria Carneland, Facklig företrädare för ST-SoS, 075-247 45 02
Mona-Lisa Dahlberg, Facklig företrädare för SACO-S, 075-247 41 16
Britta Unneby, Facklig företrädare för Vårdförbund, 075-247 43 35

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
633208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: