Tullverket söker administrativ handläggare Kompetenscenter Tills

Tullverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket i Göteborg, Härryda, Stenungsund, Strömstad, Årjäng eller i hela Sverige

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 100 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.

Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelningar, Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselbestämmelserna följs. 

Kompetenscenter Tillstånd har sitt huvudsäte i Göteborg och utgör den del av Effektiv handel som hanterar all tillståndsgivning. Totalt arbetar cirka 130 tjänstemän inom tillståndsverksamheten placerade i Göteborg, Malmö, Stockholm och Sundsvall. Ett tillstånd från Tullverket medger vanligtvis någon form av lättnad i tullhanteringen. Det finns idag cirka 60 tillståndstyper som handläggs på olika orter.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Som administrativ handläggare inom Kompetenscenter Tillstånd kommer du att arbeta med handläggning av tjänsten Mina Sidor. Denna tjänst innebär att företag kan logga in via Tullverkets webbplats och själva söka fram uppgifter gällande företagets import och export. Arbetet innebär främst att granska och utreda anmälningar till Mina Sidor. 

Som administrativ handläggare kommer du arbeta i ett flertal elektroniska system. Arbetet kombinerar återkommande inslag med ständigt nya frågeställningar och situationer vilket innebär att den administrativa handläggaren behöver vara både flexibel och problemlösande. Vi arbetar såväl i grupp som individuellt. 

Vi söker dig som har: 

• avslutad gymnasieutbildning med lägst betyget Godkänd/3 i Matte B, Engelska B och Svenska B
• avslutad Kvalificerad yrkesutbildning/Yrkeshögskoleutbildning eller minst 60 poäng/90högskolepoäng inom samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik. Alternativt aktuell arbetslivserfarenhet, minst ett år, inom annan offentlig eller tullrelaterad verksamhet.
• god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska, både i tal och skrift
• god datorvana, behärskar MS Office
• svenskt körkort, klass B för personbil.

Meriterande om du har:

• aktuell erfarenhet av handläggning eller ärendeadministration från annan offentlig verksamhet, alternativt liknande arbetsuppgifter inom privat näringsliv
• fördjupade kunskaper inom MS Office och särskilt Excel.

Publiceringsdatum
2015-03-27

Dina personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Du har gott omdöme och hög integritet. Du är noggrann och ansvarstagande och kan utifrån givna ramar självständigt verka inom ett område och ta egna initiativ. Arbetet kräver att du periodvis kan hantera stora arbetsmängder, prioritera det väsentliga och lösa problem.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
PER 2015-208.

Anställningen är en visstidsanställning under perioden 1/5 till 31/12 2015.  Individuell lönesättning tillämpas.

Placeringsort: Göteborg.

Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi kommer att begära att du lämnar ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister (PBR-utdrag). Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. 

Tullverket värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk mångfald tillför. 

För mer information och ansökan 

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att ringa Eva Mellbin, tel. 031-63 37 59. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Mats Hansson, tel. 031-63 38 86. och för Saco-S, Anneli Mannerbjörk, tel. 031-63 37 06.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 12:e april 2015. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tullverket +46 0771520520

Företag
Tullverket

Adress
Tullverket
11298 Stockholm

Kontorsadress
Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2225009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: