Trivs du med kundkontakter, omväxlande arbetsuppgifter och har I

Jordbruksverket, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jordbruksverket, IT-avdelningen i Jönköping

Nu söker vi en ny kollega som vill förstärka vårt team på Servicedesk, där du tillsammans med dina kollegor har en viktig roll att stötta och stödja våra kunder i deras IT vardag.

Vår IT-avdelning är en stor arbetsplats med nästan 200 medarbetare och konsulter som arbetar tillsammans i hela systemutvecklings- och driftprocessen. Här finns alla roller från projektledare och kravanalytiker till IT-arkitekter, programmerare, testare samt support-, infrastruktur- och systemtekniker.

Servicedesk är den första kontakten med IT-avdelningen för Jordbruksverkets medarbetare och konsulter. Vår servicedesk består av ett team på 6 personer där vi alltid har kundens upplevelse av service och bemötande i centrum.

Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet.

Vi är cirka 1 400 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.


Publiceringsdatum
2017-12-08

Arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen måste du tycka om att ge förstklassig service och ha förmåga att vara lyhörd för dina kunders behov. Du ska vara en kreativ problemlösare som tar egna initiativ och får saker ur händerna. Du tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare. Du bidrar även till att ständigt förbättra verksamheten med kunden i fokus.

Ditt arbete omfattar lösning av första linjens supportärenden, du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Active Directory, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS System Center, skrivare och konferensutrustning.

I ditt arbete kommer du även att hålla i minde utbildningsaktiviteter, då vi vill att våra kunder skall ha god kunskap och förmåga att nyttja sina IT system på bästa sätt, te x OneNote och Skype

Jordbruksverkets IT växer och möjligheten att göra intern karriär är mycket goda. Hos oss finns utvecklingsmöjligheter för alla - oavsett om du vill utvecklas på bredden eller på djupet.


Kvalifikationer
Ingen dag är den andra lik. Våra användare har en rad skiftande önskemål och behov. Därför är det viktigt att våra användare får ett positivt bemötande av tekniskt kunnig personal.

Alla tycker inte att teknik är lika fascinerande som vi på IT-avdelningen! Därför förutsätter vi att du är en god kommunikatör som får det krångliga att låta begripligt och det tekniska att bli hanterbart för våra användare.
Du sprider positiv energi och ser lösningar istället för problem. Du är inte rädd för att ta tag i knepiga ärenden och du sätter alltid kunden först.

Helt enkelt - du tycker att problem är till för att lösas och vill hela tiden lära dig nya saker.

Du har tidigare erfarenhet av IT-servicedeskarbete i första eller andra linjens support, gärna i en stor organisation, eller annan likvärdig erfarenhet inom service och support.
Meriterande är om du har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.

Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.

Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.

Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 2.4.6-18793/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Evaldsson 036-15 63 01

Företag
Jordbruksverket, IT-avdelningen

Adress
Jordbruksverket, IT-avdelningen
55182
55182 Jönköping

Kontorsadress
55182

Jobbnummer
3845780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jordbruksverket, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jordbruksverket, IT-avdelningen: