Treasury Dealer till Treasury Front-Office
Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
2022-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Treasury Dealer till Treasury Front-Office" (publicerad 2022-04-27) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige SJR söker nu en Treasury Dealer och du kommer täcka upp för en längre föräldraledighet på 12 månader. Upplägget är flexibelt med hemarbete ca 3 dagar per vecka.
Treasury Front Office ansvarar tillsammans för valutasäkring, råvarusäkring, likviditetsstyrning och rapportering. Teamet består av tre personer; Treasury Manager samt två Treasury Dealers och teamet har ett nära samarbete med Treasury BO och Supply-avdelningen.
Rollbeskrivning för Treasury Front Office;
• Identifiering valutasäkringsbehov
• Daglig säkring valuta
• Ställa råvarupris till säljare
• Säkring råvaror
• Likviditetshantering inkl dagliga valutaswapar
• Speaking partner elhandel
• Identifiera kort finansieringsbehov
• Ingå lån
• Placera överskottslikviditet enligt givna mandat
• Rapportering
• Vissa manuella betalningar och banköverföringar
• Delaktig i diverse projekt, exempelvis kring nya råvarusäkringar
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med akademisk examen inom Ekonomi och rollen kräver att du har erfarenhet av en liknande roll inom Treasury med god kompetens kring valutainstrument, finansiella instrument samt FX affärer. Du behöver även ha avancerad Excel-kunskap.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är ett 12 mån konsultuppdrag, intervjuer och urval sker löpande, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Publiceringsdatum2022-04-20Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 6556158
Observera att sista ansökningsdag har passerat.