Treasury Backoffice till stort internationellt bolag - Capega AB - Butikssäljarjobb i Stockholm
Treasury Backoffice till stort internationellt bolag
Capega AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2021-10-13

Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm

Treasury Backoffice till stort internationellt bolag

Vi söker efter dig som vill arbeta med Treasury-backoffice till ett längre konsultuppdrag på ett större internationellt bolag i centrala Stockholm. Konsultuppdraget är tilltänkt att starta per omgående alternativt om någon månad och löper på ca ett år. Bolagets Treasury-backoffice består idag av fyra personer som samarbetar tätt tillsammans med FO. Totalt sett består Group Treasury av ca 25 personer.

Bolaget sitter i fina lokaler mycket centralt i Stockholm city. Avdelningen fungerar som koncernens internbank främst avseende valutasäkringar. Instrumenten som handlas är främst stats- och bostadsobligationer, ränteterminer och valutaterminer.

Publiceringsdatum
2021-10-13

Dina arbetsuppgifter
kontrollera och godkänna affärer som görs av FO

Räntefixing

administration av värdepappersdepå

avstämning av resultat- och balanskonton mot olika system

avstämning av centralbankkonton i cash pool

utföra och godkänna betalningar samt arbeta med netting

Kvalifikationer och egenskaper

Du har arbetat något till några år på ett större bolags Treasuryenhet där du har arbetat på backoffice. Du har ett systemintresse och är intresserad samt förstår hur treasurysystemet hänger ihop med redovisning och kassaflöde. Du har arbetat med och förstår hur en cashpool fungerar. Du har varit involverad i arbetet med månads- och årsbokslutsarbete.

Vi ser gärna att du som person alltid strävar efter att leverera en hög kvalitet och har en vilja att utvecklas i din roll. Du är proaktiv, noggrann och strukturerad. Du arbetar bra självständigt men drivs också av att samarbeta med dina övriga kollegor på Treasury.

Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig eller någon annan du känner i ditt nätverk, tveka inte att kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se 070-752 48 16.

Vi ser gärna att du ansöker omgående då vår kund önskar hitta sin nya konsultkollega så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Capega AB

Jobbnummer
6039983


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: