Treasury Backoffice till stort internationellt bolag

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
2024-04-15


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Vi söker efter dig som vill arbeta med Treasury-backoffice till ett konsultuppdrag på ett större internationellt bolag i centrala Stockholm. Konsultuppdraget är tilltänkt att starta per omgående alternativt inom någon månad och löper initialt t om årsskiftet. Då bolaget står inför en rekrytering och om det eventuellt kan vara av intresse för dig, ger detta en unik möjlighet till direktanställning hos bolaget om så är önskvärt. Är du endast intresserad av ett renodlat konsultuppdrag går också det bra.
Bolagets Treasury-backoffice består idag av fem personer som samarbetar tätt tillsammans med FO. Totalt sett består Group Treasury av ca 25 personer.
Bolaget sitter i fina lokaler mycket centralt i Stockholm city. Avdelningen fungerar som koncernens internbank främst avseende valutasäkringar. Instrumenten som handlas är främst stats- och bostadsobligationer, ränteterminer och valutaterminer.

Publiceringsdatum
2024-04-15

Dina arbetsuppgifter
• kontrollera och godkänna affärer som görs av FO
• Räntefixing
• administration av värdepappersdepå
• avstämning av resultat- och balanskonton mot olika system
• avstämning av centralbankkonton i cash pool
• utföra och godkänna betalningar samt arbeta med netting
Kvalifikationer och egenskaper
Du har arbetat något till några år på ett större bolags Treasuryenhet där du har arbetat på backoffice. Du har förståelse för hur treasurysystemet hänger ihop med redovisning och kassaflöde. Du har arbetat med och förstår hur en cashpool fungerar. Du har varit involverad i arbetet med månads- och årsbokslutsarbete.
Vi ser gärna att du som person alltid strävar efter att leverera en hög kvalitet och har en vilja att utvecklas i din roll. Du är proaktiv, noggrann och strukturerad. Du arbetar bra självständigt men drivs också av att samarbeta med dina övriga kollegor på Treasury.
Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig eller någon annan du känner i ditt nätverk, tveka inte att kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se 070-752 48 16.
Vi ser gärna att du ansöker omgående då vår kund önskar hitta sin nya kollega så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se
070-752 48 16

Jobbnummer
8613777


Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: