Tre personliga assistenter till funk poolen inom vård och omsorg

Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

Har du erfarenhet av att arbeta som personlig assistent? Är du van vid att ta eget ansvar och arbeta självständigt samt lösningsfokuserat? Oavsett om du jobbar för en kvinna, man eller ett barn är det dennes vardag och livssituation som du finns där för. Du har helt enkelt ett genuint brukarfokus. Då vill vi att du söker dig till oss!

Just nu söker vi tre personliga assistenter till vår funk poolverksamhet inom Vård- och omsorgsförvaltningen. En av tjänsterna riktas mot vuxna brukare och två av tjänsterna riktas mot våra barn inom LSS.

Att arbeta som personlig assistent i vår poolverksamhet innebär ett oerhört flexibelt och rörligt arbete. Arbetstiderna varierar från dag till dag och du blir bokad via bemanningsenheten. Du jobbar dag, kväll och helg. Du kommer ha ett grundschema som du delvis kan påverka, men som kan ändras med mycket kort varsel, både avseende arbetstider och arbetsplats. För dig som trivs med ett omväxlande arbete både vad gäller brukare och arbetsplats är den här rollen både utvecklande och stimulerande. Du kommer att få använda alla dina kunskaper och erfarenheter varje dag och genom arbetet utvecklas du ännu mer. Vi erbjuder även olika internutbildningar.

Funk Poolen är en verksamhet som stöttar ordinarie verksamheter med personal vid sjukdom, frånvaro eller andra behov. Eftersom vi arbetar inom alla verksamheter inom området funktionshinder jobbar vi med både barn och vuxna, män och kvinnor. Vi är ett 50-tal medarbetare som arbetar inom personlig assistans, LSS, socialpsykiatrin samt arbete och aktivitet. Du blir anställd i Funk Pool LSS enhet 11 som tillsvidareanställd.


Publiceringsdatum
2022-03-17

Arbetsuppgifter
Som personlig assistent i poolen är ditt uppdrag att ge stöd till brukare i den dagliga livsföringen. Arbetet kan vara fysiskt krävande och du kan också möta utmanande beteenden hos brukare. Fokus i uppdraget är brukarkontakt. Arbetet utförs i form av stöd och insatser utifrån brukarens individuella behov, vilket kan ske i bostaden, på korttidsboende, i fritidsverksamhet eller i andra aktiviteter som brukaren har i sitt liv. Du kommer att arbeta som personlig assistent hos både barn och vuxna samt män och kvinnor.

Exempel på insatser:
• Personlig omvårdnad som till exempel hygien, matning, påklädning.
• Sjukvårdande uppgifter (HSL uppgifter) som till exempel andningsmaskin, stomi, diabetes.
• Matlagning och städning, det vill säga allt som ingår i ett hem, även utan brukare.
• Stöd i sociala aktiviteter och socialt samspel. Exempelvis följa med på aktiviteter.
• Inhämta instruktioner och information samt dokumentera i dokumentationssystemet Viva.

I tillägg till ovan, för tjänsterna riktade mot barn:
• Pedagogiskt arbete anpassat till barnet.
• Olika uteaktiviteter och andra barnaktiviteter som att gå till simhallen eller lekparken.

Som personlig assistent arbetar du ofta ensam tillsammans med brukaren. Beroende på vart brukaren har sina aktiviteter kommer du också samarbeta med andra medarbetare på den arbetsplatsen. I övrigt kommer du ha kontakt med bemanningsassistenter, gruppledare, anhöriga och enhetschef.


Kvalifikationer
Vi vill att du:
• har avslutad gymnasieutbildning, bifoga betyg med ansökan.
• har vana att använda dator i arbetet.
• kan uttrycka dig väl i svenska, både tal och skrift.
• har B-körkort för manuell växellåda.

Det är en stor fördel om du:
• är utbildad undersköterska eller barnskötare.
• har minst tvår års erfarenhet av att arbeta med personer med utvecklingsstörning, autism, psykisk sjukdom, fysisk nedsättning och/eller förvärvad hjärnskada.
• har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent.
• för tjänsterna riktade mot barn har arbetat som barnskötare eller elevassistent.
• har erfarenhet av mer avancerat omvårdnadsarbete som till exempel andningsmasker, diabetes, stomi, sondmatning.
• har erfarenhet av att dokumentera i dokumentationssystem som till exempel Viva.
• har erfarenhet av att arbeta efter genomförandeplaner.

Personliga egenskaper väger tungt för tjänsten. Du behöver trivas i en arbetsmiljö där ändrade förutsättningar kan ske snabbt. Till exempel ändras arbetstiderna och arbetsplats med mycket kort varsel. Du behöver också vara anpassningsbar och ha förmåga att snabbt sätt dig in i nya arbetsuppgifter i nya arbetsmiljöer. I rollen möter du många olika brukare varje vecka och nya kollegor på de olika enheterna du placeras på. Du behöver därför vara van att arbeta självständigt och kunna ta till dig instruktioner, både skriftligt och muntligt. Du är en person som är trygg, stabil och lugn med en förmåga att se vad som behöver göras, och skapa trygghet för brukaren.

Vi ser fram emot din ansökan, varmt välkommen!

Polisregisterutdrag krävs för arbete i våra verksamheter.

ÖVRIGT
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag.

Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Schema. Dag, kväll, helg. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7289".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eskilstuna kommun (org.nr 212000-0357)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Rekryteringskonsult
Christine Evensson
016-710 10 79

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Senaste upphandlingen: Larmställ och tillbehör

Jobbnummer
6446567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: