Transcom söker HR Business Partner

Transcom AB Eskilstuna / Administratörsjobb / Eskilstuna
2020-02-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Transcom söker HR Business Partner" (publicerad 2023-07-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transcom AB Eskilstuna i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs eller i hela Sverige

Är du en inspirerande och engagerad HR-person som skapar förändring genom att förstå hur verksamheten fungerar och hur HR kan tillföra det mesta värdet? Trivs du i en föränderlig miljö med både långsiktiga mål och kortsiktiga åtgärder? I så fall kan rollen som HR Business Partner på Transcom i Eskilstuna vara ditt nästa steg i din karriär.

Till vårt kontor i centrala Eskilstuna söker vi nu ytterligare en HR Business Partner (HRBP) att ingå i det nordiska HR-teamet. Som HR Business Partner driver du självständigt utvecklingen av det strategiska och operativa lokala HR-arbetet. Du kommer att arbeta nära våra ledare för att möjliggöra utvecklingen och framgången hos våra medarbetare. I rollen ges du även möjlighet att specialisera dig inom områden som du brinner för och att tillsammans med dina HR-kollegor driva strategiska projekt.

Rollen är en sann "Business Partner" där nära samarbete med verksamheten i Eskilstuna är avgörande för att lyckas. I Eskilstuna arbetar 470 kundservicemedarbetare, 25 Team Leaders och 4 Business Manager. På plats i Eskilstuna finns även supportfunktioner som schemaläggare samt kvalitet- och säljansvariga. På Transcom Eskilstuna får du möjligheten att arbeta brett med HR-frågor i en organisation som präglas av ständiga förändringar och med en ambition att vara i framkant inom HR-området. Vi letar efter dig som brinner för verksamhetsnära, värdeskapande och professionellt HR-arbete och vill vara en del av vår fortsatta tillväxt. Det du inte redan är bekant med kommer du att lära dig.

Huvudsakliga ansvarsområden
Rekrytering
Employer Branding utifrån ett HR-perspektiv
Coacha och supportera chefer i operativa HR-frågor
Stötta verksamheten i arbetsrättsliga frågor
Utveckla och driva ett verksamhetsnära HR-arbete
Stötta chefernas arbete med att utveckla och säkerställa den organisatoriska och sociala arbetsmiljön
Frisknärvaro, rehabilitering och medarbetarnöjdhet
Facklig samverkan och förhandlingar
Viss administration finns i rollen men stora delar av denna är automatiserad eller sköts av vårt HR Shared Service Center i Tallinn

Kompetens och erfarenhet
Minst 2-5 års erfarenhet av operativt HR-arbete, med inriktning mot rekrytering
Akademisk utbildning inom HR/personal eller likvärdig utbildning
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Personliga egenskaper
Självgående person som har förmågan att kombinera helhetsperspektiv med operativ handlingskraft
God förmåga att implementera värdeskapande HR-processer och se till att dessa efterlevs
En fallenhet för att skapa goda relationer samt ha en hög integritet i ditt arbete
Affärsorienterad och trivs att jobba verksamhetsnära
Som person har du en strävan efter ständig förbättring och utveckling och vågar ta initiativ inom ramarna för företagets policys och värderingar
Tydlig i din kommunikation och lyhörd inför verksamhetens behov och snabbt kan sätta planer och processer i verket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en person som är framåt och sprider positiv energi och som vill växa och utvecklas inom HR. Om du tidigare jobbat i en snabbrörlig bransch så att det finns en förståelse för tempoväxlingar, förändringar och de utmaningar som vi hanterar löpande är det en fördel. För oss är det viktigt att skratta och ha roligt på jobbet och vi söker därför en prestigelös person med glimten i ögat.

Varaktighet, arbetstid
Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månader provanställning.
Arbetstid: Vardagar 08-17
Kollektivavtal: Call/contact center och marknadsundersökningsföretag
Placering: Eskilstuna

Publiceringsdatum
2020-02-04

Om företaget
Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet. Vi levererar lösningar inom kundservice, försäljning, teknisk support samt fakturabevakning och påminnelsehantering genom vårt omfattande nätverk av kontaktcenter och hemagenter. Vi är 27 000 specialister i 50 anläggningar i 20 länder, som levererar tjänster på 33 språk till internationella kunder i olika branscher. Varje dag hanterar våra medarbetare över en miljon kundtjänstärenden via telefon eller sociala medier, chatt och e-mail. Vi jobbar med ett flertal internationella marknadsledande varumärken inom telekom, logistik, media och handel. Transcom Nordics finns i fem städer; Borås, Eskilstuna, Stockholm, Örebro samt Fredrikstad i Norge. Som HR Business Partner på Transcom blir du del av ett stort, globalt företag där HR har en central roll och stark position inom bolaget.

Rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är 2020-02-16. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Transcom AB Eskilstuna
Kungsgatan 69
63221 Eskilstuna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transcom AB (org.nr 556201-3234), https://se.transcom.com/
Kungsgatan 69 (visa karta)
632 21  ESKILSTUNA

Arbetsplats
Transcom AB Eskilstuna

Jobbnummer
5076770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transcom AB Eskilstuna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transcom AB Eskilstuna: