Transcom söker HR Business Partner

Transcom AB Eskilstuna / Ekonomichefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transcom AB Eskilstuna i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs eller i hela Sverige

Är du en inspirerande och engagerad HR-person som skapar förändring genom att förstå hur verksamheten fungerar och hur HR kan tillföra det mesta värdet? Trivs du i en föränderlig miljö med både långsiktiga mål och kortsiktiga åtgärder? I så fall kan rollen som HR Business Partner på Transcom i Eskilstuna vara ditt nästa steg i din karriär.
Vad vi erbjuder dig
Rollen är en sann "Business Partner" där nära samarbete med verksamheten i Eskilstuna är avgörande för att lyckas. I Eskilstuna arbetar ca 400 kundservicemedarbetare, 22 Team Leaders och två Business Manager. På kontoret finns även supportfunktioner som schemaläggare samt kvalitet- och säljansvariga. Hos oss får du möjligheten att arbeta brett med HR-frågor i en organisation som präglas av ständiga förändringar och med en ambition att vara i framkant inom HR-området. Vi letar efter dig som brinner för verksamhetsnära, värdeskapande och professionellt HR-arbete och vill vara en del av vår fortsatta tillväxt. Det du inte redan är bekant med kommer du att lära dig.
Anställningsförhållanden
Befattning: HR Business Partner
Arbetstid: Vardagar 08-17
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Startdatum: 1a september 2023
Sysselsättningsgrad: Heltid

Sista dag att ansöka är 2023-08-15. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om dig
Som HR Business Partner driver du självständigt utvecklingen av det strategiska och operativa lokala HR-arbetet. Du kommer att arbeta nära våra ledare för att möjliggöra utvecklingen och framgången hos våra medarbetare. I rollen ges du även möjlighet att specialisera dig inom områden som du brinner för och att tillsammans med dina HR-kollegor driva strategiska projekt.
Huvudsakliga ansvarsområden
Coacha och supportera chefer i operativa HR-frågor
Stötta verksamheten i arbetsrättsliga frågor
Utveckla och driva ett verksamhetsnära HR-arbete
Stötta chefernas arbete med att utveckla och säkerställa den organisatoriska och sociala arbetsmiljön
Frisknärvaro, rehabilitering och medarbetarnöjdhet
Facklig samverkan och förhandlingar
Viss administration finns i rollen men stora delar av denna är automatiserad eller sköts av vårt HR Shared Service Center i Tallinn.

Kompetens och erfarenhet
Akademisk utbildning inom HR/personal eller likvärdig utbildning
Du har några års erfarenhet av HR-arbete eller motsvarande arbete
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Meriterande att ha arbetat mot tjänstemän och fackförbundet Unionen

Publiceringsdatum
2023-07-01

Dina personliga egenskaper
Självgående person som har förmågan att kombinera helhetsperspektiv med operativ handlingskraft.
God förmåga att implementera värdeskapande HR-processer och se till att dessa efterlevs.
En fallenhet för att skapa goda relationer samt ha en hög integritet i ditt arbete.
Affärsorienterad och trivs att jobba verksamhetsnära.
Som person har du en strävan efter ständig förbättring och utveckling och vågar ta initiativ inom ramarna för företagets policys och värderingar.
Tydlig i din kommunikation och lyhörd inför verksamhetens behov och snabbt kan sätta planer och processer i verket.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en person som är framåt och sprider positiv energi och som vill växa och utvecklas inom HR. Om du tidigare jobbat i en snabbrörlig bransch så att det finns en förståelse för tempoväxlingar, förändringar och de utmaningar som vi hanterar löpande är det en fördel. För oss är det viktigt att skratta och ha roligt på jobbet och vi söker därför en prestigelös person med glimten i ögat.

Om företaget
Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 80 kontaktcenter i 25 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Varje dag hanterar våra medarbetare över en miljon kundtjänstärenden via telefon eller sociala medier, chatt och e-mail. Vi jobbar med ett flertal internationella marknadsledande varumärken inom telekom, logistik, media och handel. Transcom Nordics finns i fem städer; Borås, Eskilstuna, Stockholm, Örebro samt Fredrikstad i Norge. Som HR Business Partner på Transcom blir du del av ett stort, globalt företag där HR har en central roll och stark position inom bolaget.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transcom AB (org.nr 556201-3234), https://www.transcom.com/global/
Kungsgatan 69 (visa karta)
632 21  ESKILSTUNA

Arbetsplats
Transcom AB Eskilstuna

Kontakt
HR Manager
Linus Linder
linus.linder@transcom.com

Jobbnummer
7931963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transcom AB Eskilstuna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transcom AB Eskilstuna: