Trångsviksbolaget rekryterar Bygdegårdschef
Manpower Professional / Ekonomijobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Trångsviksbolaget verkar för att skapa tillväxt i det lokala näringslivet och för att åstadkomma en hållbar, långsiktig utveckling i bygden. Genom att bevara och utveckla viktiga samhällsfunktioner och önskvärd infrastruktur, generera inflyttning, bidra till att få nya och befintliga företag att växa, fylla lokaler och bostäder - och inte minst fungera som en kunnig länk mellan invånare, företag och myndigheter - arbetar bolaget för att skapa ett positivt samhällsklimat präglat av framtidstro och konkret handlingskraft. I Trångsviksbolaget finns bred kompetens, erfarenhet och ett betydande kontaktnät. Bolaget som erbjuder mentorskap för nya företagare och jobbar aktivt för att lösa finansieringsfrågor vid nyetableringar har också ansvar för Bygdegården.
Publiceringsdatum2007-12-12Dina arbetsuppgifterBygdegården i Trångsviken är ett allaktivitetshus med 2 000 kvadratmeters yta. Huset är en social samlingspunkt för bybor, en naturlig mötesplats för olika generationer och ett givet besöksmål för de många människor som är nyfikna på utvecklingen i Trångsviken. I huset finns lunchservering och servicekontor med bl a posthantering. Här finns möjligheter till konferenser och utbildningar. Bygdegården är också den utgångspunkt som initierat kraftsamlingen i bygden och lagt grunden för det lokala utvecklingsbolaget, Trångsviksbolaget.
I rollen som chef kommer du att ha ansvar för att koordinera den verksamhet som bedrivs inom Bygdegården. Du har också personalansvar över en liten och väl fungerande personalstyrka på en arbetsplats där alla är vana att vara behjälpliga när det så behövs. Du kommer också att ha ansvar för bokningar vid aktuella aktiviteter, samt budgetansvar. Du är direkt underställds VD:n, ingår i ledningsgruppen och utgör en resurs för deras verksamhet. Bygdegården har idag en större potential än vad som nyttjas och den skall nu utvecklas ytterligare.
Vem är du?
Som person har du en stark ådra av entreprenörskap och ett eget driv. Dessa egenskaper är mycket viktiga då du kommer att utveckla nya och förädla redan befintliga inkomstbringande affärsområden. Du är representativ i din roll och uppskattar att ha kontakter med ex kommunen och näringsliv. Du har erfarenheter av praktiskt ledarskap och är van att planera, genomföra och följa upp projekt . Du har någon form av ekonomisk utbildning och har erfarenheter av att ha budgetansvar. I rollen som Bygdegårdschef behöver du har kunskaper i Office och gärna ett grafiskt kunnande då det ingår att kunna utforma broschyrer och prospekt. Projektledarutbildning är meriterande, liksom att tidigare ha arbetet med arrangemang och aktiviteter. Du uppskattar att vara såväl strategisk som operativ och tvekar inte att vara delaktig nära kunder/gäster. Vi sätter stort värde på din goda kommunikativa förmåga och ditt goda värdskap.
Körkort är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Du registrerar din ansökan på manpower.se där du också söker tjänsten. Din ansökan sänder du in så snart som möjligt dock senast den 1 januari. Tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens slut.
Kontaktperson för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar vi med Manpower och du är välkommen att ringa rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 063 - 57 66 64 eller 070 - 377 20 63. Du kan också maila på
annbeg@manpower.seAnställningstyp/arbetstiderEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
KontaktAnnaKarin Bergqvist , 070-3772063
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.manpower.se/MPNet3/Content.asp?NodeRef=JOB_SHOW_CAND&Ref=SWEDEN_NORDIC&JobID=402460Sista ansökningsdag 2008-01-01
FöretagManpower Professional
• .
Mer information på
www.manpower.se/professional Jobbnummer 74971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.