Trafikkontoret söker markupplåtare, försäljningsrelaterade ärenden

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.

Trafikkontoret och avdelningen Tillstånd söker nu en markupplåtare till enheten stadsliv där vi hanterar olika typer av ärenden bland annat inom försäljning, torg, reklam, film och evenemang - ett viktigt uppdrag med många kontaktytor.

Din roll
I rollen som markupplåtare handlägger och besvarar du de ansökningar om polistillstånd som kommer på remiss från polismyndigheten. Du handlägger och besvarar förfrågningar om upplåtelse av offentlig plats som ställs till kontoret. Eftersom enheten svarar för hela stadens räkning har du många kontakter med andra enheter, avdelningar och förvaltningar inom staden.

Du har dagligen kontakt med tillståndshavare, sökande och medborgare. Du besvarar synpunkter, skrivelser från allmänhet, andra förvaltningar och bolag. Som markupplåtare kan arbetet innefatta att du även gör platskontroller, egna mindre utredningar samt tar fram beslutsunderlag.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- Akademisk examen, gärna inom samhällsplanering eller annan som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- God datorvana
- B-körkort

Mycket meriterande är:

- Aktuell arbetslivserfarenhet inom för tjänsten relevant område där samspel med arbetskamrater och kunder utgjort en viktig del.
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Kunskap om ordningslagen
- God kännedom om trafikkontorets och Stockholms stads organisation och verksamhet

Vi söker dig som är stabil, strukturerad och van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Du har gott omdöme och är tydlig, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du har god förmåga att fatta och kommunicera beslut, även obekväma beslut och under tidspress.

Din arbetsplats
Enheten stadsliv är en del av Tillståndsavdelningen. Enheten hanterar flera olika typer av tillstånd så som markupplåtelser kopplade till ordningslagen, färd och parkeringstillstånd, el-sparkcyklar och lånecyklar samt tillstånd för torghandel. Förutom enhetschef arbetar idag 20 personer på enheten. Enheten präglas av ett trevligt arbetsklimat med stort samarbete mellan medarbetarna.

Vår arbetsplats ligger centralt i Tekniska Nämndhuset på Kungsholmen, bara några minuters promenad från centralstationen. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet, friskvårdsbidrag m m. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån.

Vi söker dig som är stabil, strukturerad och van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Du har gott omdöme och är tydlig, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du har god förmåga att fatta och kommunicera beslut, även obekväma beslut och under tidspress.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för uppdraget.

Din ansökan
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

För att ha en fullständig ansökan ska du bifoga betyg och examensbevis som du vill åberopa.

Varmt välkommen in med din ansökan!
Intervjuer kan komma ske löpande även innan sista ansökningsdag har passerats.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/6054".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Tillståndsavdelningen, Stadsliv

Kontakt
Martin Hubertson Merbom
08-50826330

Jobbnummer
8202751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: