Timanställda Jourledare till Trygghetsjouren - Natt

Göteborgs kommun / Socialsekreterarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Publiceringsdatum
2023-11-02

Arbetsuppgifter
Som jourledare på natten på Trygghetsjouren är du chef på jourtid. Du är också arbetsledare för personal på våra Vård och Omsorgsboenden, VoB, Bostäder med Särskild Service (BmSS) , hemtjänst natt - ordinärt boende samt Hälso- och sjukvårdens sjuksköterskor som arbetar natt både i Göteborg men också vissa kranskommuner. Därtill handlägger du ansökningar om akuta och tidsbegränsade hemtjänstinsatser och insatsen Korttidsvistelse för personer över 65 i Göteborgs Stad. I rollen ingår även larmmottagning av trygghetslarm då Trygghetsjouren även är Göteborgs Stads larmcentral.

Kvalifikationer
Det är ett krav förtjänsten att du har en socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig , samt att din utbildning inom socialt arbete ska vara påbörjad och juridik kursen skall vara genomförd.

Vi ser gärna att du har erfarenhet som socialsekreterare, enhetschef och/eller i faktisk verksamhet (Vård och Omsorgsboende, Hemtjänst, Bostad med Särskild Service eller dyl).

Som person tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du har också förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Varm välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C161997".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Eritrea
eritrea.bairu@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-3658586

Jobbnummer
8235822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: