Teracom söker Teknisk Operatör till Rakel Kundstöd
Teracom AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teracom söker Teknisk Operatör till Rakel Kundstöd" (publicerad 2016-09-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Teracom AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Är du intresserad av att arbeta i en spännande och dynamisk bransch med erfarna och kompetenta kollegor? Vill du arbeta med samhällskritisk infrastruktur där varje sekund gör skillnad? Är du innovativ och gillar att tänka nytt? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss. På Teracom värnar vi om våra medarbetare och kan erbjuda en god kompetensutveckling samt balans mellan arbete och privatliv. Vi betraktar olikheter mellan människor som en styrka och är övertygade om att olikhet bidrar till ett dynamiskt, kreativt och trivsamt arbetsklimat.
Teracom söker Teknisk Operatör till Rakel Kundstöd
Rakel används av alla blåljusmyndigheter i Sverige och en förutsättning för att trygga säkerheten i hela landet är att Rakel fungerar, året runt, dygnet runt och i storm såväl som i solsken. Vi är mycket stolta över förtroendet och söker nu dig som vill vara en del av det arbetet! Hos oss får du en unik möjlighet att bli en viktig del i övervakning och drift av Rakel.
Rollen
Tillsammans med din grupp arbetar du proaktivt med kundstöd och kundservice för Rakels användare. En viktig del i rollen är att upprätthålla och leva upp till kundens förväntningar på funktionalitet och kvalité för Rakelnätet. Kundstöd fungerar som SPOC för kommunikation och information vid ärenden rörande Rakel, och ditt arbete kommer att innefatta såväl teknisk nätadministration som direkt felavhjälpning över telefon.
Rollen som operatör Rakel Kundstöd är bred och ställer stora krav på initiativförmåga, ansvarstagande och noggrannhet. Då vår absoluta målsättning är att leverera branschens bästa kundservice har rollen mycket högt ställda krav på din kommunikativa förmåga. Då inget fall är det andra likt ser vi att du har väl utvecklad förmåga att situationsanpassa ditt arbetssätt. Rollen kan även komma att innefatta deltagande i utvecklingsprojekt samt förberedande och utförande av utbildningar. Du kan komma att representera gruppen i externa kundmöten.
Du välkomnas till en öppen grupp med bra samarbete och en härlig gemenskap. Vi är ett flexibelt, kompetent och glatt gäng som jobbar nära varandra mot gemensamma mål. Vi är idag sex medarbetare i gruppen och ser fram emot en ny kollega. Placering för tjänsten är på vårt kontor i Lindhagen, Stockholm. Arbetstiden är schemalagd måndag till fredag 08:00-17:00.
Vem är du?
Vi söker dig som:
har högskoleutbildning inom IT/telekommunikation eller på annat sätt uppnådd kompetens inom detta område.
har dokumenterat god erfarenhet av kundbemötande från exempelvis teknisk kundsupport.
har några års erfarenhet från liknande jobb med inriktning telekommunikation, mobila nät eller datanät.
kan läsa och tolka teknisk dokumentation på såväl svenska som engelska.
• Har kunskaper i framtagandet av teknisk dokumentation, instruktioner och manualer.
Det är meriterande om du har:
Utbildning inom kundbemötande/kunddialog
Kunskaper i QlikView, alternativt annat rapportverktyg
• Kunskaper i TETRA
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du är en person som kan knyta ihop teori med praktik. Du är lyhörd, serviceinriktad och har en professionell framtoning i dialog mot kund. Vidare är du en person som gillar att ta ansvar och som bidrar till gruppens utveckling. Du är en person som förstår vikten av ett väl fungerande samarbete och värnar om att skapa en god stämning på jobbet.
Som en del i vårt långsiktiga arbete för en jämställd arbetsplats ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen.
Din ansökan
Vill du bli en av oss? Ansök genom att skicka ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Aaron Kroon på telefon 072 576 20 24 eller
aaron.kroon@teracom.seSista ansökningsdag är 24 april 2016 men intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
I en medievärld med accelererande utveckling, efterfrågas våra produkter och tjänster mer än någonsin. Vi sänder ut tv, radio och levererar datatjänster. Vi gör det via världens modernaste marknät; 734 master utrustade med spetsteknologi, lokaliserade över hela Danmark och Sverige. Teracom är en del av koncernen Teracom Boxer Group som även erbjuder betal-tv tjänster via Boxer, koncernen har 700 anställda.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-04-03Ersättningx
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTeracom AB
AdressTeracom AB
x
11251 Stockholm
Kontorsadressx
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2758583
Observera att sista ansökningsdag har passerat.