TeliaSonera Studentpool söker fler studenter för kundtjänstarbet

TeliaSonera / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera i Stockholm, Västerås, Norrköping, Haninge, Karlstad eller i hela Sverige

TeliaSonera är det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum med starka positioner inom mobil kommunikation i Ryssland, Eurasien och Turkiet. TeliaSonera erbjuder tjänster inom mobil kommunikation, internet, datakommunikation, digital-tv och fast telefoni till både privat- och företagskunder. TeliaSonera har totalt 115 miljoner kunder, intressebolagen inräknade. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Telia, Halebop och Skanova. Telia är det ledande varumärket på den svenska telekommarknaden.
Telia Studentpool är en del av TeliaSoneras interna bemanningsföretag, TeliaSonera Consulting Services. Telia Studentpool har funnits sedan januari 2007 och har förnärvarande 200 studenter
anställda på 9 olika orter i Sverige som hjälper till när det är som mest att göra.
Vill du bli vår röst ut till våra kunder? Trivs du med att informera, sälja och ge råd via telefon? Då är det här något för dig!
Kundtjänst strävar efter att säkra kundmötet med ambitionen att lösa kundens ärende i första kontakten. Kundtjänsten har idag cirka 1 000 medarbetare som varje år har cirka 9 miljoner
personliga kundmöten. Vi satsar på att bli Sveriges bästa Kundtjänst! På vår Kundtjänst skall du sälja produkter och tjänster till Telias kunder, lyssna av kundens behov, beskriva produkt/
tjänst och pris, argumentera fördelar och nå avslut. Du besvarar inkommande trafik via telefon, fax, mail och funktionsbrevlådor. Vi arbetar med merförsäljning på inkommande samtal och vi har
utpekade säljmål på individnivå.
Placering
Just nu söker vi flertalet studenter till Stockholm
Din kompetens och erfarenhet
• Du studerar vid universitet eller högskola och har minst ett år kvar av dina studier
• Du trivs i ett högt tempo
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Du har god förmåga i att informera och att ge råd
• Telefonvana och kundkontakt meriterande
• Du ska kunna jobba minst 1 arbetspass per vecka och gärna under skollov och högtider
• Säljutbildning/säljerfarenhet är meriterande
Arbetstider
Vi har öppet årets alla dagar, vilket innebär att vi kan erbjuda både dag-, helg- och kvällsarbete. Kundtjänsten har öppet vardagar 07.45-21.15. Helger 08.45-17.15 (inkl röda dagar) Du kommer
att bli utbildad i våra stödsystem och produkter innan tjänstgöring. Du måste kunna deltaga i ca 10-12 utbildningstillfällen som anordnas sena eftermiddagar och även någon helgdag. Några
dagars praktik ingår också i utbildningen. Utbildningen är på betald arbetstid och är preliminärt planerad att genomföras under vecka 34-35.
Vill du veta mer?
Verkar detta intressant och om du har några frågor du vill ha svar på så är du välkommen att kontakta Fredrik Jakobsson, Konsultchef Telia Studentpool, 08-504 535 06 eller Lillemor Engelmark,
Koordinator Telia Studentpool, 070-5880933. Då vi genomför intervjuer fortlöpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2008-07-07

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-08
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Fredrik Jakobsson, +46 8-50453506

Företag
TeliaSonera

Adress
TeliaSonera
12386 Farsta

Jobbnummer
266428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera: