Tele2 söker en tekniker till derasTechnical Customer Support
Tele2 / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige 2Complete AB
Om 2Complete
Auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
2Complete är bemannings- och rekryteringsföretaget vars mål och vision är ett närmare och personligare samarbete med våra kunder och anställda. Vi vill lära känna Dig, och genom den relationen arbeta mot det mål som passar Dig bäst.
Publiceringsdatum2012-06-20Om företagetTele2 är en av Europas ledande telekomoperatörer och tillhandahåller alltid det bästa erbjudandet. Vi har 34 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare.
Avdelningen Technical Customer Support inom enheten Customer Operations ansvarar för 2a-linjens tekniska support för Tele2:s kunder. I ärendehanteringen ingår det analys och felsökning, samt återkoppling till kund. I supportledet ansvarar avdelningen för att ge support till Tele2:s kundservicepartners för att lösa kundärendet så effektivt som möjligt. Avdelningen har nära kontakt med såväl Produktledning, Nät- & Supportavdelningar och Kundservicepartners. Avdelningen är placerad i Kista samt Karlskoga.
ArbetsuppgifterNu söker avdelningen, Fixed & Mobile Business Support, inom TCS söker nu en medarbetare med placering i Kista. Gruppen ansvarar för ärendehantering, felsökning och kommunikationen mot kund gällande mobila och fasta tjänster. Gruppen agerar även första linje för teknisk felanmälan från ramavtalskunder. I arbetet ingår att stötta Tele2:s kundservicepartners för att ständigt förbättra och effektivisera felhanteringen av kundärenden.
Som tekniker inom TCS Fixed & Mobile Business Support krävs en stor förståelse kring Tele2:s mobila och fasta produkter. I rollen som tekniker tar du emot felanmälningar direkt från kund via telefon men även inkommande från Tele2s kundservicepartners och felsöker på dessa.
Huvudpunkterna i tjänsten är:
• Teknisk support, 1st/2nd line via telefon och ärendehanteringssystem
• Kontinuerlig återkoppling till kund under ärendets levnadstid
• Personligt ansvar för felanmälan från att den inkommer tills att den stängs
• Eskalera ärenden mot teknikorganisationen
• Utbilda och coacha första linjens support
Detta heltidsuppdrag är en del i en bemanningslösning och arbetstiderna varierar mellan 08:00-18:00
ProfilFör att klara av rollen som tekniker besitter du förmågan att kommunicera tekniska termer och lösningar på ett lättförståeligt sätt. Du är både kundfokuserad och lösningorienterad, samt att dudrivs av att arbeta i ett högt tempo. Vidare skall du ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare i gruppen samt andra enheter på Tele2. Du är flytande i både svenska som engelska i såväl tal som skrift. Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten. Du har tidigare erfarenhet från serviceyrke med mycket kundkontakt.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-05
Ange följande referens när du ansöker: 48
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karlsson
FöretagTele2
AdressTele2
Sveavägen 33
11134 Stockholm
Jobbnummer 1278155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.