Teknisk förvaltare

Hammarö kommun, Fastighetsenheten / Byggjobb / Hammarö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Hammarö, Karlstad, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hammarö kommun, Fastighetsenheten i Hammarö

Vill du bli en del i vår växande framtidskommun?

Hammarö växer och är en attraktiv boendekommun. Det ställer krav på oss som jobbar här, något som återspeglas i vårt sätt att jobba och det finns en tydlig framåtanda. Kommunen har drygt 16 000 invånare, är 54 kvadratkilometer stor och huvudorten är Skoghall.
Vi är bra på mycket! Vi är bland annat Värmlands störst växande kommun sett till storlek, Sveriges tryggaste kommun, Sveriges 4:e bästa skolkommun och utsågs också till årets e-hälsokommun 2019.

Här väntar vi inte på att framtiden ska komma, vi är där och skapar den varje dag!

På Hammarö är du alltid nära. Nära vattnet, skogen, staden och naturen. Vi är även nära varandra. Det innebär också att du som medarbetare har närhet till besluten och möjlighet att påverka ditt jobb.

Vi ser medarbetarna som vår viktigaste resurs. Med en gemensam värdegrund och medarbetarpolicy är arbetsglädjen hos oss stor och våra medarbetare tycker att de har ett meningsfullt och viktigt arbete.

Vi på serviceförvaltningen jobbar nära våra invånare och möter dagligen Hammaröbor och besökare i kommunen. Det är vi som ansvarar för Hammarös fastighet- och fritidsanläggningar, gator och vatten, lokalvård och kost i våra verksamheter. Serviceförvaltningen ansvarar också för all projektering inom kommunen såsom byggprojekt och infrastruktur. Vi finns här för Hammaröbornas skull.

Fastighetsenheten är en kund- och utvecklingsfokuserad organisation som har tagit sikte mot framtiden och som sätter både kunden och fastigheterna i centrum. Enheten består av 16 medarbetare med bred kompetens och vi förvaltar ca. 120 000 kvm lokaler, tillexempel skolor, förskolor, särskilda boenden, idrottsanläggningar och kontor.


Publiceringsdatum
2020-05-29

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en arbetsplats med utvecklingsfokus och framåtanda och en roll som är varierande och som innefattar en stor frihet. Det byggs mycket i kommunen och vi behöver nu förändra och förstärka vår tillitsstyrda organisation med en teknisk förvaltare som ska ansvara för våra fastigheters tekniska installationer.

I rollen som teknisk förvaltare kommer du att få möjlighet att utvecklas både som person och i ditt yrkesutövande då du kommer att vara vår sakkunnig inom värme, kyla, ventilation och styr. I tjänsten ingår bland annat framtagande av energi- och underhållsplaner, genomförande av underhållsåtgärder och ramavtalsupphandlingar samt ansvar för våra upphandlade serviceavtal. Du kommer även att arbeta med att säkerställa de myndighetsåtaganden som omgärdar våra fastigheter.

I vardagen fungerar du som ett driftstöd till våra driftteam och du kommer tillsammans med våra teamledare och driftpersonalen att arbeta med energieffektivisering samt driftoptimering av våra fastigheter.
Du rapporterar till fastighetschefen och ingår i fastighetsenhetens ledningsgrupp. Du arbetar tillsammans med våra kundansvariga fastighetsförvaltare och övriga medarbetare för att enheten ska leverera kvalitetsmässigt bra lokaler på kort och på lång sikt.



Kvalifikationer
För att klara uppdraget ska du ha flerårig erfarenhet av kvalificerat fastighetstekniskt arbete. Vi söker dig som har en teknisk bakgrund med utbildning på högskole- eller universitetsnivå eller har motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig yrkeserfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen helst med inriktning VVS. Du ska ha bred kunskap och en god förståelse för fastigheternas tekniska system samt byggtekniska delar samt kunskap inom energi- och miljöområdet.

Meriterande
• Goda datakunskaper
• Kunskap om styr- och övervakningssystem
• Projektledning
• Bas-P och Bas-U
• Arbetat med energieffektivisering

Som teknisk förvaltare på fastighetsenheten är det viktigt att du är kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Vi ser även att du är flexibel och van att hitta lösningar på problem som uppkommer. Samarbete är ett fundament och då rollen innefattar en hel del hyresgäst- och leverantörskontakter behöver du tycka om och vara bra på samarbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Att du har B-körkort samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift är ett krav.
Låter tjänsten spännande och stimulerande? Tveka inte att skicka in din ansökan.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hammarö kommun, Fastighetsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020604SE".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hammarö kommun (org.nr 212000-1793), http://www.hammaro.se

Arbetsplats
Hammarö kommun, Fastighetsenheten

Jobbnummer
5244516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hammarö kommun, Fastighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hammarö kommun, Fastighetsenheten: