Technical Account Manager med kundfokus till Icomera, Stockholm

Jerrie / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie i Stockholm, Solna, Danderyd, Sandviken, Linköping eller i hela Sverige

Icomera is the world's leading provider of wireless Internet connectivity for public transport, committed to promoting green mobility. Serving millions of Wi-Fi users in more than 40 countries worldwide, our award-winning technology makes public transport a better, safer, more attractive option for passengers, supporting our mission to reduce carbon emissions by 3-4 million metric tons over the next 4 years.

A wholly-owned subsidiary of ENGIE Ineo, Icomera is headquartered in Gothenburg, Sweden, with offices in the United States, the United Kingdom, Germany, France and Italy.

Snabbväxande Icomera utökar med en kundfokuserad Technical Account Manager

Rollen

Icomera är ett snabbväxande och innovativt techbolag som söker en Technical Account Manager (TAM) med kundfokus. Tjänsten är placerad i Stockholm där vi håller på att bygga upp ytterligare ett kontor. Du kommer vara en del av ett kundsupportteam, där övriga sitter i Göteborg, som har en hög ambition att leverera connectivity produkter och lösningar av toppklass för den växande transportmarknaden.

Den här rollen har ett stort kundfokus där du skall ansvara för att kundernas systemlösningar är väl fungerande. Det innebär att du måste vara proaktiv när det kommer till att hitta problem, trender och mönster i kundens produkter/systemlösningar samt kommunicera med våra kunder på daglig basis. Således är du en duktig kommunikatör som har lätt för att samverka med människor på olika nivåer. Din nyfikenhet, tekniska intresse och din vilja till lärande/utveckling måste vara stark. Resor sker då och då, främst inom Europa under 1-3 dagar.

Ditt ansvarsområde

• Ansvarig för all teknisk kommunikation med vår kundbas i form av telefon, support tickets, telefon/video konferenser och personliga möten/presentationer
• Ansvarig för att proaktivt övervaka och felsöka i kundernas nätverk och transportflotta.
• Arbeta med problemlösning/felsökning innan ärendet eskaleras till Solution Centre (3rd line) för att hantera olösbara problem och buggar.
• Hitta rot-orsaken till olika problem innan eskalering till Solution Centre
• On-site support hos kunden för att testa nätverk och analysera
• Ansvarig för att all kund/nätverks information hålls uppdaterad på Icomeras interna wiki
• Assistera vid mjukvarutester och firmware release
• Assistera Key Account Managers vid försäljning, anbud och kundkontakter där tekniska frågor behöver lyftas.

Vi tror att du har

• Erfarenhet av att jobba i en system-, nätverks- och supportmiljö direkt mot kund, både på distans och ansikte mot ansikte.
• Medelgod till avancerad kompetens inom dataanalys i MS Excel/Google Sheets
• God kunskap om Linux operativsystem
• Erfarenhet av att arbeta med IP-baserade nätverk
• Erfarenhet av att hålla i presentationer för interna intressenter är meriterande
• God teknisk förmåga, förståelse och intresse för att kunna förklara problem för tekniska experter.
• Strukturerad och självgående med en förmåga att kunna prioritera sitt arbete för att leverera hög kvalitet inom deadline.
• Bachelor/Kandidatexamen inom IT eller liknande utbildning och erfarenhet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vem du är

Vi tror att du är en positiv, motiverad, strukturerad och driven person. Du gillar att jobba individuellt men också vara en del av ett team i en organisation som är agil, flexibel och anpassningsbar. Vi tror du är service- och lösningsorienterad och koordination är något du hanterar väl.

Om du har erfarenhet av att arbeta med ITIL så är det en fördel men inte ett krav.

Icomera blev utsett till årets Karriärföretag både 2015, 2016 och 2017.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie, varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV och brev via jerrie.se Vid frågor kontakta Igor Glavan +46 701 76 58 28

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-04-12

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie

Adress
Jerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
4730181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie: