teamledare inom kundservice

Klarna AB / Receptionistjobb / Stockholm
2010-08-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "teamledare inom kundservice" (publicerad 2010-09-01) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 250 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Kundserviceavdelningen på Klarna har en central roll i organisationen och har ett stort ansvar som ansiktet utåt för det käraste vi har, nämligen våra kunder och konsumenter. Vi arbetar aktivt med att ständigt förbättra oss och att hela tiden ge bästa tänkbara service - vi gör det med målet att bli Europas bästa kundservice!
Avdelningen består idag av tre team som tillsammans utgör grunden för en karriärtrappa. Varje team ansvarar för olika typer av arbetsuppgifter och leds av en teamleader. Vi söker nu en person som kan ta över spakarna för ett av teamen.

Publiceringsdatum
2010-08-18

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten leder du en grupp med 5-12 handläggare med målet att ge varje kund bästa möjliga service. Du kommer att coacha dem i samtalsteknik och finnas tillhands som ett bollplank i deras dagliga arbete. Du ser till att uppehålla en god stämning och sammanhållning i teamet genom att planera och leda informationsmöten, teambuildingövningar, tävlingar och events. Vidare följer du upp och ansvarar över gruppens resultat på månadsbasis vilket du rapporterar närmsta chef.
Är du på jakt efter ett jobb som verkligen ger dig chansen att visa vad du går för? Vill du växa tillsammans med Sveriges ledande utvecklare av finansiella tjänster för konsumenter och näthandeln? Ta chansen och anslut dig till oss på Klarna!
Vi tror att du tidigare har arbetat med service och att du nu känner att det är dags för en ny utmaning. Att du har coachat dina anställda i samtalsteknik och är förtrogen med olika metoder att mäta kvalité inom kundservice är självklart en fördel. Är du däremot rätt person men utan erfarenhet så förser vi dig med den utbildning och det stöd du behöver!
Du är en naturlig glädjespridare som alltid ser möjligheter istället för problem och gillar att ta egna initiativ. Din uppfinningsrikedom på tidigare anställningar har bidragit till utveckling. Du är social och älskar att arbeta med människor.
OBS! Vi kan EJ ta emot ansökningar som skickas in i docx-format. ODT, DOC eller PDF går dock alldeles utmärkt!

Arbetstider och omfattning
Teamleader till kundservice inom Finans & IT

Ersättning
Tjänsten tillsätts omgående med överseende till ev. uppsägningstid. Vänligen notera att intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Hannah Nordlund, 08-120 120 00

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
711894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: