Team Leader till vår kundservice

Visma Amili AB / Chefsjobb / Helsingborg
2025-02-21


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Amili AB i Helsingborg

Vill du leda och utveckla ett engagerat team i en dynamisk miljö? Brinner du för kundservice och har en naturlig förmåga att coacha och motivera andra? Vi söker nu en operativ Gruppchef/ Team Leader.
Ditt uppdrag: Som Team Leader hos oss har du en central roll i vår kundserviceavdelning. Ditt främsta ansvar är att leda, stötta och utveckla ditt team, inte bara för att säkerställa en hög kundnöjdhet, utan också för att skapa en arbetsmiljö där medarbetarna trivs, mår bra och har de bästa förutsättningarna att lyckas i sina roller.
Med ett närvarande och operativt ledarskap coachar du teamet i det dagliga arbetet, följer upp prestationer och identifierar förbättringsområden. Du arbetar också administrativt med exempelvis schemaläggning, uppföljning av frånvaro och ledighetsansökningar, alltid med syftet att underlätta för teamet och skapa en hållbar arbetsvardag.
Du bidrar med förändringsdriv och förståelse för vår utvecklingsresa mot en mer effektiv och teknikdriven verksamhet. En viktig del av allas arbete är att kontinuerligt identifiera behov av förbättrade rutiner och arbetssätt. Du fångar upp förslag och säkerställer att vi tar hand om dem på rätt sätt. Du följer upp och kommunicerar kring olika initiativ, alltid med syftet att skapa tydlighet och motivera ditt team.

För att lyckas i din roll har du ett nära samarbete med flera nyckelroller för att säkerställa en effektiv och välfungerande verksamhet:
Workforce Management Specialist - för att optimera bemanning och schemaläggning.
Support Specialist - för stöd vid komplexa kundärenden och tekniska frågor
Quality Evaluator & Trainer - för att säkerställa att medarbetarna får rätt stöd och utveckling genom feedback, medlyssning och utbildningsinsatser.
Operations Manager - din närmaste chef som har huvudansvaret för avdelningen och driver strategiska initiativ, projekt samt stöttar dig i ditt personalansvar.

Din vardag hos oss
Dagligt operativt ledarskap med fokus på coachning, uppföljning och stöd till teamet.
Hålla individuella uppföljningssamtal och säkerställa medarbetarnas utveckling och välmående.
Delta vid behov i den dagliga verksamheten och arbeta för att optimera arbetssätt och rutiner.
Skapa en stark teamkänsla där samarbete och utveckling står i centrum.
Samarbeta med olika avdelningar för att garantera en optimal kundupplevelse.
Ta initiativ till förbättringsarbete och identifiera effektivitetsvinster.

Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av en ledande roll, gärna inom kundservice eller liknande verksamhet.
Har en god förmåga att motivera, coacha och inspirera andra.
Är tålmodig, prestationsorienterad och modig i ditt ledarskap.
Har ett naturligt driv för förbättringsarbete och en nyfikenhet på ny teknik.
Är en lagspelare som alltid ser till helheten och arbetar för bolagets bästa.
Har god förmåga att fatta snabba beslut, strukturera och prioritera.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Meriterande:
Erfarenhet som agent på kundservice/kontaktcenter.
Relevant utbildning inom ex. ledarskap, service, administration
Erfarenhet av G-suite och andra digitala verktyg.

Varför välja Amili? På Amili väntar ett jobb med kompetenta kollegor och engagerade ledare som verkligen bryr sig. Från fina förmåner till hisnande utsikt i våra fräscha lokaler i Oceanhamnen i Helsingborg, har vi skapat en arbetsplats med värme och omtanke. Amili är dessutom en del av techkoncernen Visma. Tillsammans är vi 16.400 kollegor världen över som stärker lönsamheten och förbättrar arbetslivet för miljontals människor. Välkommen till en plats där du kan växa, påverka och verkligen trivas. För en inblick i vår vardag, följ oss på instagram: @amilisweden
Vill du bli vår nya kollega?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (2025-03-16). Givet vår bransch görs kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Operations Manager Agge Bendtzen, agge.bendtzen@amili.se
Lön: enligt överenskommelse Tillträde: snarast Tillsvidareanställning med inledande provanställning. On-site på vårt kontor i Oceanhamnen

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Amili AB (org.nr 556439-5670), https://amili.se

Arbetsplats
Amili

Kontakt
Marina Silfverberg
marina.silfverberg@visma.com
0708118121

Jobbnummer
9180880

Prenumerera på jobb från Visma Amili AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Amili AB: