Systemförvaltare telefoni
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Datajobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Kontaktcenter ska underlätta för Karlstadsborna och andra som vill komma i kontakt med kommunen. På Kontaktcenter arbetar kommunvägledare, turistinformatörer samt telefonister med att lämna information och vägledning om kommunens verksamhet. Vi finns i Bibliotekshuset på Västra Torggatan 26 i Karlstad. Det är många Karlstadsbor som vill ha vår hjälp och nu när en av våra medarbetare valt att gå vidare behöver vi förstärka vårt team.
Publiceringsdatum2016-04-07ArbetsuppgifterDen medarbetare vi söker kommer att huvudansvaret för Trio som är kommunens hänvisningssystem för telefoni. Det innebär att du kan systemets funktioner, har kontakt med leverantör och kommunens it-enhet, rapporterar in ändringar samt andra driftfrågor inom telefonin. Du kommer också att vara internt systemstöd till medarbetarna på Kontaktcenter.
Du kommer även ingå i svarsgrupp 2 som arbetar med frågor inom för barn- och ungdom, gymnasiet, kultur och fritid samt Karlstadsbuss. Det innebär att du kommer delta i arbetet med att svara på frågor inom det området samt även vara telefonist till viss del.
KvalifikationerVi söker dig som har systemvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du ska också vara intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i vår organisation. Du ska en god känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Förutom att vara proffs på bemötande ska du ha intresse och erfarenhet från att ha arbetat med olika it-system. Förutom telefonisystemet kommer du att arbeta med flera ärendehanteringssystem och verksamhetssystem.
ÖVRIGT
Karlstads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Löneform: Månadslön Varaktighet: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Schemalagda arbetstider varierat mellan 7.45 och 18.15.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-29
Ange följande referens när du ansöker: A457374
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Salomonsson, Chef Kontaktcenter 054-540 10 62
Monica Bergergård, Gruppchef 054-540 80 54
FöretagKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
AdressKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
Karlstad
65184 Karlstad
KontorsadressKontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
Jobbnummer 2768220
Observera att sista ansökningsdag har passerat.