Systemägare för bokning, CRM och låssystem

Gekås Ullared AB / Datajobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gekås Ullared AB i Falkenberg

I denna roll blir du den viktiga länken mellan kunden och den digitala kundresan. Du kommer varje dag att bidra till att möta Gekås vision om att ge kunderna världens bästa shoppingsupplevelse. Vi kan erbjuda dig en stimulerande vardag, stor delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan!

Din vardag
Vi är ett team om elva på IT-avdelningen varav tre arbetar med applikationsförvaltning av våra verksamhetssystem. I denna roll som systemägare arbetar du med våra system rörande boendebokning, kundärenden samt hantering av lås. Du kommer att vara den viktiga länken mellan kunden, verksamheten, leverantören och IT-avdelningen, och hanterar interna och externa intressenters önskemål, krav och behov. Du sätter långsiktiga planer för systemen samt agerar first-line support.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Förvalta, planera och koordinera utvecklingsinsatser av systemen
• Samordna utvecklingsinsatser mellan IT-avdelningen, verksamheten och leverantören
• Vara förstalinjesupport för superanvändare på Gekås
• Koordinera andralinjesupport tillsammans med leverantören och medarbetare på IT-avdelningen
• Driva och implementera nya funktioner/arbetssätt
• Upprätta utvecklingsplaner för mindre utvecklingsinsatser på kort och lång sikt för respektive system
• Arbeta datadrivet med hänsyn till strategiska överväganden
• Upprätta och underhålla relationer med externa leverantörer
• Omvärldsbevaka och analysera trender
• Samverka och kommunicera med berörda personer och enheter internt och externt

Ingen systemutveckling sker av vår personal utan avropas från leverantörerna. Systemen är delar i en systemkarta med flera integrationer så du behöver ha tillräckligt hög IT-teknisk kompetens för att kunna fungera som kravställare samt samverka med leverantörerna.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom IT, annan verksamhetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av förvaltning eller utveckling av verksamhetssystem är meriterande. Som person är du uthållig, strukturerad, initiativrik och har en god samarbetsförmåga. Erfarenhet som projektledare är meriterande. Du behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Arbetstid: Arbetstiderna är förlagda på dagtid, måndagfredag.

Varaktighet: Tjänsten är ett vikariat på heltid i 12 månader med placering i Ullared.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Sista dag att ansöka är 2023-04-23

Vi arbetar med löpande rekrytering, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden har löpt ut.

Publiceringsdatum
2023-03-30

Om företaget
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gekås Ullared AB (org.nr 556399-0877), http://www.gekas.se

Kontakt
IT-chef
Patrik Petersson
patrik.p@gekas.se

Jobbnummer
7605512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gekås Ullared AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gekås Ullared AB: