Systemadministratör inom redovisning till Statens Servicecenter

Statens Servicecenter / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi vänder oss främst till dig som idag arbetar som systemadministratör kopplat till ekonomitjänster och har djupa kunskaper i Unit4 Business World. Kanske det här är tjänsten för dig? Anställningarna är placerade inom avdelningen för redovisningstjänster. Avdelningen har 3 enheter med totalt ca 50 medarbetare. På den aktuella enheten systemadmininstration redovisning finns 12 medarbetare fördelat på orterna Gävle, Stockholm och Östersund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Statens servicecenter strävar efter att vara en modern och innovativ tjänsteutvecklare med hög grad av automatiseringar och digitaliseringar inom ekonomiflöden. Rollen som systemadministratör innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system (UBW) och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund.

Som kvalificerad systemadministratör arbetar du med:

• Unit4 Business World (UBW) både i desktop och UBW webbportal samt Adra Accounts.
• Uppsättningar, nyinstallationer och utveckling samt med kundsupport mot interna och externa parter.
• Leverantörer och för dialoger, i det här fallet med UBW och Adra

Vi strävar efter att i första hand nyttja systemet och dess grundfunktionalitet och se vad det har för möjligheter för att undvika att behöva göra anpassningar. Det innebär att du behöver ha en mycket stor kunskap om funktionaliteten i modulerna i UBW och hur de samverkar.

I rollen ansvarar du för att utveckla och vidmakthålla ekonomisystemets funktionalitet och informationsaktualitet och du omsätter utvecklingsinitiativ till operativa projekt enligt myndighetens förbättringsarbete.

Rollen kan innefatta arbete i projekt och då ingår du i ett projektteam, exempelvis som deltagare i utvecklingsprojekt alternativt vid införande av nya myndigheter till Statens Servicecenter. Arbetet är primärt inriktad till systemuppsättning, design av rapporteringsstruktur, integrationer mot försystem samt utveckling av funktionaliteter kring enhetliga och effektiva processflöden.

Publiceringsdatum
2020-08-24

Kvalifikationer
Du har:

• Djup kunskap och erfarenhet gällande ekonomisystemet UBW. Du ska kunna göra uppsättningar i UBW:s olika moduler.
• Relevant akademisk examen eller motsvarande relevant utbildning, t ex yrkeshögskola inom system, eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.

Dessutom är det meriterande om du har:

• Kunskaper om UBW-databasens tabellverk och själv kan skriva sql
• Kunskaper om Planner, IntellAgent samt excelerator
• Kunskaper och erfarenheter gällande adra system
• Kunskap om statliga avtal
• Arbetat i projektform
• Kunskap och erfarenheter av RPA samt AI inom ekonomiflöden
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att bygga upp och stärka relationer och trivs med att ha många kontaktytor
• Att vara konsultativ och lösningsorienterad
• Att skapa ett gott samarbete internt och med andra parter
• Att ge god service
• Att analysera, du tycker om att fördjupa dig i olika frågeställningar
• Att framföra möjligheter till utveckling, du tycker om att komma med förslag på förbättringar och nya idéer
• Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning - prioriteringsförmåga

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare på 100%.

Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.

Placeringsort är Stockholm och Östersund. Det räcker med att ni svarar på en annons så är det med i samma rekryteringsprocess.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast XX 2020.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5331143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: