Supporttekniker till first line
Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige JobQuest behöver en first line supporttekniker till vår kunds IT-supportavdelning i Stockholmsområdet!
I arbetsrollen som first line tekniker är det du som ger stöd till användare via telefon, e-post och fjärradministration. Som first line medarbetare hos en av våra kunder kommer du ansvara för att registrera och kategorisera såväl incidenter som beställningar för de du supporterar, du förväntas lösa de flesta frågorna direkt vid första kontakt via telefon, mail eller remoteverktyg. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att ge support på både hård och mjukvara, utföra installationer av nya enheter, felsökning på hård och mjukvara och ge allmän IT-support till användare.
Du behöver ha erfarenhet sedan tidigare av teknisk support/helpdesk/servicedesk.
Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.
Uppdragstiden är heltid under perioden 2016-08-11 t.o.m. 2017-03-31 med möjlighet till förlängning.
Du tycker om att ge service. Du är vaken för dina kunders problem och behov. Du gillar problemlösning, tar egna initiativ och agerar proaktivt. Du tar ansvar för både ditt eget och teamets arbete och är en lagspelare. Du trivs i ett varierande arbetstempo, då det stundtals kan bli intensivt.
Du är en i grunden stabil och jordnära person med positiv inställning som inte berörs personligen vid eventuella motgångar.
Vi tror även att du uppfyller följande önskemål:
• Har en utbildning inom IT
• Erfarenhet av first line/IT-support/Helpdesk
• Genuint IT-intresse
• Mycket goda kunskaper inom Microsofts olika produkter
• God allmän kännedom om Active Directory
• Intresse av att hjälpa kunder och att ge god service i alla lägen
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Din ansökan:
Ansök så snart som möjligt, men senast den 7 augusti via vår CV databas på
www.jobquest.se . Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
kontakt@jobquest.seKollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer
Om JobQuest:
JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.
Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2016-06-28ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherés Rydell
FöretagJobquest Sverige AB
AdressJobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm
KontorsadressUpplandsgatan 7 11123 Stockholm
Jobbnummer 2928711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.