Supporttekniker / Produktspecialist / Technical Support Speciali

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker / Produktspecialist / Technical Support Speciali" (publicerad 2021-10-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-09-06

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Innosoft AB.

Om företaget
Innosoft är ett ledande företag inom IT-mjukvaror i Norden och grundades 2011. Med mångårig kompetens tillhandahåller de marknadens smartaste och mest innovativa lösningar exklusivt till IT-konsulter och interna IT-avdelningar. Innosoft fokuserar på att hjälpa sina partners med att effektivisera, hitta nya möjligheter samt göra deras verksamheter mer lönsamma.

Innosoft är specialiserade inom IT-baserade affärs- och verksamhetslösningar med fokus på drift, övervakning, automatisering samt områden som Anti-Virus, Backup och Fjärrstyrning. Affärslösningarna tillhandahålls från olika leverantörer och är större plattformar som är kritiska för kundernas verksamheter. En leverantör är ConnectWise som utvecklar mjukvaror primärt för IT-konsulter. ConnectWise används av 78% av företagen i MSP Top 500 och möjliggör driften av 12 miljoner datorer och används av mer än 120 000 IT-konsulter. I Norden är både ConnectWise Automate och ConnectWise Manage de största produkterna i respektive kategori där Innosoft har ansvar för samtliga delar.


Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker och produktspecialist kommer du att supportera kritiska mjukvaror för IT-drift i hela Norden. Dessa system används av IT-konsulter och interna IT-avdelningar vilket betyder att kommunikation hålls på en hög nivå. Du arbetar primärt i ett ärendehanteringssystem men en del ärenden inkommer även via telefon. I rollen blir du specialist på funktionskritiska mjukvaror och en viktig del för kundernas fortsatta drift av sina IT-miljöer.

Du arbetar tillsammans med två andra supporttekniker och det finns möjlighet att ta hjälp av varandra i teamet samt mellan de olika avdelningarna. I denna roll erbjuds du personlig utveckling i både supportärenden samt kompetensutveckling i form av utbildningar och projekt. Innosoft består idag av totalt 11 medarbetare och kontoret är beläget i Årsta.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2 års erfarenhet av liknande roll, IT-support/Drifttekniker/Supporttekniker/IT-konsult inom 2nd line support
• Grundläggande nätverkskunskaper
• Kunskaper i Microsofts produkter (Windows server, Office) och SQL
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriterande:

• Kunskaper i Microsofts produkter (Windows/Windows Server/IIS/Office)
• Kunskaper om SQL queries (MSSQL/MySQL)
• Kunskaper i Powershell

Vi tror att du som söker är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du får vara innovativ och ta ansvar för din egen utveckling och självständigt strukturera och driva ditt arbete framåt. Då du i rollen arbetar mot olika delar av IT-branschen är det viktigt att du är flexibel och drivs av utveckling. Med en positiv attityd tar du dig an och löser de problem och utmaningar du stöter på i rollen som supporttekniker. Du har en förmåga att tänka utanför boxen och hitta lösningar på komplexa problem. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren och partners i fokus.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-konsult, IT-support, IT-tekniker, supporttekniker, drifttekniker, helpdesk, nätverkstekniker, Innosoft, Stockholm, rekrytering, it-supporttekniker, Technical Support Specialist, second line support, Powershell, Windows/Windows Server/IIS/Office, produktspecialist

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5947071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: