Supporttekniker första linjen till myndighet
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2025-05-02
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-05-02Om tjänstenSom supporttekniker till en myndighet, med placering i Göteborg, kommer du bland annat att ansvara för första linjens IT-support via telefon. Det innefattar support av den digitala arbetsplatsens hård- och mjukvara, inklusive mobila enheter, behörigheter och applikationer med mera. Arbetsprocessen innebär att ta emot, registrera, kategorisera, analysera, prioritera, felsöka, eskalera och lösa så kallade incidenter som inkommer till myndighetens användarstöd (IT-support). Målsättningen är att upprätthålla hög tillgänglighet och lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande eller komplexa ärenden eskaleras till andra linjens IT-support. I rollen är det viktigt att ha användaren i fokus. Eftersom det handlar om support till interna kollegor värdesätts en professionell, artig och välkomnande dialog.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Supporttekniker är ett konsultuppdrag på heltid med start den 2 juni 2025 och förväntas pågå till och med den 2 juni 2026. Därefter finns möjlighet till förlängning om 6 + 6 månader (t.o.m juni 2027).
Arbetstiden är förlagd till kl. 07-16 eller kl. 8-17.
Krav för tjänsten:
• IT-gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office.
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• Kunskaper om Mobile Device Management (MDM)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Goda kunskaper i engelska i ta
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Om dig:
Du har en god social kompetens och en stark servicekänsla gentemot användare. Du är driven och har ett genuint intresse för IT och användarservice. Vidare har du en god analytisk förmåga som gör att du snabbt kan identifiera fel och bidra med lösningsförslag på ett effektivt sätt.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2025-05-14
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post:
anki.arnquist@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National Recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se Jobbnummer 9316606