Supporttekniker
PayEx Sverige AB / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland,
Stockholm,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige PayEx Group är en privatägd koncern med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten 1972 har vi drivit utvecklingen inom vår bransch och är idag nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och för fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura och reskontrahantering, inkasso och kredithantering.
IT-Operations söker nu en Supporttekniker som har ett stort tekniskt intresse och som kan hålla många ärenden i luften samtidigt.
Om teamet
IT-Operations ansvarar för att PayEx IT-infrastruktur fungerar optimalt 24/7. Supportteknikerna ansvarar för att företagets arbetsstationer fungerar optimalt. Vi arbetar proaktivt med stort tekniskt intresse och servicekänsla.
Publiceringsdatum2016-02-17Dina arbetsuppgifterVara "first line support" och hjälpa våra medarbetare med sina problem via telefon. Dokumentera ärenden och lösningar så att vi på PayEx kan publicera en FAQ på intranätet. Detta leder till att vi får igång hjälp till självhjälp, allt för att öka servicenivån. Kunna prioritera ärenden som kommer in och delegera vidare ärenden till annan personal inom teamet när man inte kan lösa ärendet själv. Följa upp pågående ärenden så att inget faller mellan stolarna eller blir liggande. Kontinuerligt se över de rutiner som finns. Skriva avvikelserapporter när det brister i rutinerna.
Din kompetens
Du är "serviceminded" och har förmåga att bemöta människor via telefon och mail på ett professionellt sätt. Allmän datakunskap (windows, office, nätverk, behörigheter) Goda kunskaper inom dokumentation och svenska/engelska språket. God problemlösningsförmåga, kunna se lösningen istället för problemet. God kunskap i det dagliga flödet i och kring IT-stödet kopplat till processen. Vilja att lära sig mycket på kort tid. Vilja dela med sig av sina egna kunskaper till andra.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Så ansöker duDu som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2016-03-18.
Facklig företrädare för Unionen är Anna Gräsman, tfn 0498 - 20 77 13.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnl.ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOla Bröms +46 498-20 29 53
FöretagPayEx Sverige AB
AdressPayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby
KontorsadressS:t Hansplan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2677083
Observera att sista ansökningsdag har passerat.