Supporttekniker 2nd line support
Mälardalens Högskola / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mälardalens Högskola i Västerås,
Eskilstuna,
Arboga,
Flen,
Södertälje eller i
hela Sverige Mälardalens högskola finns på fyra orter: Eskilstuna, Västerås, Södertälje och Sickla. Vi har 14 000 studenter, 1 000 personal anslutna och cirka 2 000 datorer.
IT-sektionen har 23 medarbetare och ansvarar för support, drift, underhåll, nätverk, säkerhet och utveckling av högskolans gemensamma IT-system.
IT-sektionen har en samordnande roll inom IT-området och ger support till högskolans studenter och personal.
Högskolan har under de tre senaste åren gjort en centralisering och standardisering av server- och klientmiljön. Klientmiljön har standardiserade plattformar XP, MAC, Linux.
Supporttekniker 2nd line support:
Du kommer att arbeta i Helpdesk, som ansvarar för drift och underhåll av infrastrukturen och kundsupport.
Din huvudarbetsuppgift kommer att vara paketering och programmering av applikationer samt distribution av dessa via SCCM 2007, vilket också innebär mycket kundkontakt - planering och testning av applikationer samt att dokumentera processer.
Som supporttekniker i 2nd line support, kommer du att arbeta med att besvara supportärenden i ett ärendehanteringssystem. Du tar över avancerade ärenden från 1st line. Du kan eskalera ärenden vidare till 3rd line support. En roll som ingår i tjänsten är dispatch, d v s fördelning, prioritering av ärenden.
Felsöka och avhjälpa fel via fjärrstyrning av användarnas datorer och applikationer samt administration av användare och rättigheter i nätverket. Du kommer också att arbeta med ändringar och installationer av program på användarnas datorer.
Arbetsrotation 1st line och On Site support förekommer
Publiceringsdatum2009-11-03BakgrundDu har relevant utbildning inom området och/eller flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare arbetat i liknande roller och är van vid att arbeta i en blandad miljö; Windows, MAC, Linux, Exchange, Microsoft och kontohantering via AD samt har stor erfarenhet av MSI-paketering och SCCM 2007/SMS .
Du bör vara van att ha telefonen som verktyg och ha god erfarenhet av ärendehantering och dispatching. Du har goda kunskaper engelska och svenska, i såväl tal som skrift. Du har förmågan att hantera kundkontakter på ett professionellt sätt.
Goda kunskaper gällande:
• Windows XP, MAC, Linux
• Microsoft Office 2007
• Exchange 2007
• Active Directory
• SMS
• System Center Configuration Manager 2007
• MSI-paketering, Wise Package Studio
• Microsoft Windows 2003/2008 servrar
• IP-telefoni (Cisco), mobiltelefoner
• Hårdvara
Person:
Vi söker dig som kan bemöta människor på ett bra sätt och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både svenska och engelska. Du är utåtriktad, positiv, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att prioritera samt dokumentera ditt arbete på ett strukturerat och tydligt sätt.
Övriga egenskaper du besitter:
• Förmåga att ta individuellt ansvar
• Se tekniska lösningar som hjälper användare
• "Att se problemen innan de är problem"
• Att kompetensöverföring är naturligt för dig
• Att driva frågor inom ansvarsområdet och angränsande områden
Tycker du att detta passar in på dig, tveka inte att höra av dig till oss. Arbetet förväntas starta så snart som möjligt.
Behörighetskrav:
Relevant utbildning inom området och dokumenterad flerårig praktisk erfarenhet. Personliga egenskaper och referenser är av stor vikt när vi bedömer din lämplighet för anställningen. Då arbetet tidvis utförs på högskolan.
Stationeringsort: Västerås
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
provanställning 6 mån
TillträdeSnarast efter överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-11-14
Mälardalens Högskola, Personalsektionen, Karin Johnson, Box 883, 721 23 Västerås.
Övriga Handlingar såsom betyg eller intyg visas upp vid eventuell anställningsintervju.
Ange referensnummer på din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: 2009-337
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@mdh.seKontaktSari Puurunen 021-10 73 07 helpdeskschef,
sari.puurunen@mdh.seTommy Stridh 021-10 31 25, IT-chef,
tommy.stridh@mdh.seFacklig kontaktOve Larsson (OFR-S) 021-10 16 46
Fredrik Wallin (SACO) 021-10 31 90
FöretagMälardalens Högskola
AdressMälardalens Högskola
Box 883
72123 VÄSTERÅS
KontaktuppgifterTelefonnummer: 021-101300
Faxnummer: 021-101320
E-postadress:
ansokan@mdh.se Jobbnummer 531276
Observera att sista ansökningsdag har passerat.