Supporttekniker - remote och onsite

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vi söker en IT-supporttekniker till ett uppdrag till vår kund inom offentlig verksamhet. Du kommer att arbeta både remote och onsite och du har ett stort intresse för problemlösning. Du kommer att vara en del av ett härligt och kunnigt Centricteam som alla motiveras av att lösa användarens problem på bästa möjliga vis. Teamet består av en operativ Team Leader och tre kollegor som alla arbetar med support och närstöd på plats hos vår kund i centrala Göteborg.

Uppdraget börjar så snart vi funnit rätt person.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.


Publiceringsdatum
2022-04-07

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta både självständigt och i team med att lösa inkommande ärenden från användare i ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. I dina arbetsuppgifter ingår både support remote och onsite. Vanligt förekommande ärenden kan vara att hantera och utföra inkomna felanmälningar, beställningar av konton, behörigheter, licenser, programvaror och felsökning av loggar. Du kommer även att arbeta med dispatch och organisera olika ärenden samt se till att beställningar samt felanmälningar hamnar hos rätt grupperingar.

Support onsite innebär dels att ta emot besök från användare och dels att lösa ärenden på plats hos användaren. Du kommer att hantera fysisk hårdvara, utrustning, telefoni samt utföra byte av backup band/trasig hårdvara på olika servrar som finns på plats hos användaren. Patchning av olika fysiska nätverksuttag och skivare ingår även det i rollen. Dessutom kommer du att felanmäla och rapportera frågor som rör övervakningskameror, felsöka och sätta upp konferensutrustning i mötesrum som exempelvis TV-skärmar, kameror och projektorer.

Du kommer även att delta vid utvecklingsarbete kring rutiner och arbetssätt som rör IT-support.

Din profil och kvalifikationen
Rollen är något för dig som har tidigare erfarenhet inom teknisk support och IT-support och har skaffat dig ett par års erfarenhet inom yrkesområdet. Du har tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem och har kännedom kring ITIL eller motsvarande metodik. Du har en god förmåga att tänka utifrån kundens behov. Samtidigt vet du vikten av att bemöta dina kollegor och användare på ett professionellt och hjälpsamt vis. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i team. Du har en god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du vara en del av en omfattande och utvecklande IT-miljö är detta något för dig. Mycket trevliga och kompetenta kollegor utlovas!

Vi hanterar ansökningar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller mans.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1649335179429".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
mans.gustafsson@centric.eu
0734-159384

Jobbnummer
6519303

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: