Supportspecialist till Customer Support, Scania IT

Scania IT / Supportteknikerjobb / Södertälje
2015-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist till Customer Support, Scania IT" (publicerad 2016-12-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania IT i Södertälje, Oskarshamn eller i hela Sverige

Scania IT servar Scaniakoncernen med systemutveckling, IT-drift och infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med innovativa och robusta IT-lösningar. Scania IT har ca 900 anställda och finns representerat i Sverige, Holland, Frankrike, Belgien, Latinamerika och Indien

Supportspecialist till Customer Support, Scania IT

Till gruppen Customer Support söker vi nu en Supportspecialist. Gruppen tillhör avdelningen IT Operations och ansvarar för den
dagliga supporten av Scanias IT-produkter och tillhörande tjänster som levereras till Scanias olika verksamheter.

IT Operations ansvarar för drift och support av Scanias IT-miljöer. I ansvaret ingår även förvaltning och utveckling av de processer och
verktyg som ska kvalitetssäkra och effektivisera IT-driften.

Publiceringsdatum
2015-04-29

Arbetsuppgifter
Du tillhandahåller en global teknisk "First line support" där telefoni, mail och fjärrstyrning utgör dina främsta verktyg. Vidare innefattar tjänsten deltagande i förbättringsarbete där du förväntas ta eget ansvar i att förbättra och utveckla såväl ditt som gruppens arbete.

Då Scania IT Customer Support har öppet mellan 06:00 - 24:00 sker arbetet schemalagt.

Profil
Du har arbetat i en liknade roll under några år och har en bra grundutbildning inom IT. Goda kunskaper i operativsystemen Windows XP, VISTA och Windows 7 är en självklarhet. Du har bred kunskap inom bl a Microsofts produktfamilj och inte minst MS Office och Outlook.

Du har analytisk förmåga, kan se sammanhang på en övergripande nivå men ibland också djupdyka för att lösa mer tekniska problem. Din engelska är god både i tal och i skrift. Behärskar du något av språken norska, danska, finska, portugisiska, franska eller holländska är det särskilt meriterande.

Har du erfarenhet av Scanias produktionslinje är det också en merit.

Som person är du serviceinriktad, stimuleras av att hjälpa andra människor och har lätt för att sätta dig in i nya problem. För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete.

Ytterligare information
För ytterligare information kontakta Mats Andersson (Scania Rekryteringscenter), tfn 08-553 821 47 eller Danilo Oliveira (Gruppchef Customer Support) tfn 08-553 700 80.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-10
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20150314

Företag
Scania IT

Adress
Scania IT
15127 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55385000

Jobbnummer
2271828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania IT: