Supportkonsult till Centrum för Digitalisering
Region Västmanland / Supportteknikerjobb / Västerås
2018-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportkonsult till Centrum för Digitalisering" (publicerad 2019-02-26) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Vill du arbeta i ett fantastiskt team med stort driv för att ligga i framkant inom IT i en serviceinriktad roll där du är med och påverkar resan mot en högteknologisk region?
För oss är svaret självklart och vi vill ha med dig på vår resa!
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Publiceringsdatum2018-04-11Dina arbetsuppgifterSom supportkonsult i vår Helpdesk ger du IT-support till Region Västmanlands anställda i deras dagliga arbete. Arbetet innebär till största del kundkontakt genom att svara på frågor och lösa problem som kunderna har via telefon, men också direkt på plats. Andra förekommande arbetsuppgifter är även dokumentering och registrering av kundärenden.
Antalet applikationer som supporteras utökas ständigt vilket ger dig möjligheter till specialisering och att delta i projekt. Arbetet är förlagt enligt roterande schema i första linjens support och andra linjen. Bemanningen inom IT-support schemaläggs under öppettiderna 07:00 - 17:00 måndag till fredag. I dagsläget arbetar 12 personer i Helpdesk och cirka 200 inkommande samtal hanteras dagligen.
Om arbetsplatsen
Centrum för Digitalisering har i uppdrag att leverera tjänster inom IT och förvalta vård- och verksamhetssystem för regionens olika verksamheter. I vårt uppdrag ingår även att leda, genomföra och förvalta centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet. Helpdesk är en av enheterna inom Centrum för Digitalisering.
Vi erbjuder dig
Att vara del i ett härligt team med bra samarbete och lagkänsla som strävar mot samma mål.
En utåtriktad roll med många kontaktytor där du får arbeta med service och göra skillnad för andra i ditt arbete.
Bra utvecklingsmöjligheter i din profession där du får både specialisera dig och arbeta brett med IT-support.
En arbetsplats som vill ligga i framkant inom IT och som uppmuntrar och tillvaratar dina idéer och förbättringsförslag.
KvalifikationerVi söker dig som brinner för att ge service och hjälpa användare utifrån deras behov. Du är van vid Windowsplattformen och har tidigare arbetslivserfarenhet från en serviceinriktad roll med liknande arbetsuppgifter från en 1:a och 2:a linjens support.
Du behöver ha bra kunskaper i Active Directory och hur ärendehanteringssystem fungerar.
För att passa hos oss tror vi du har utbildningsbakgrund inom IT eller liknande och är van vid Microsofts produkter i stort.
Du är en samarbetsinriktad person som vet vad ett gott bemötande innebär och som utan problem kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det här är ett jobb för dig som tycker om att ta ansvar, är pedagogisk och som har förmåga att analysera och bryta ner olika frågor och problem.
Du är van och tycker om att arbeta i team och samarbeta för att komma fram till den bästa lösningen för våra användare.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 3 maj 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTuija Jonasson, Enhetschef Helpdesk 021-17 67 93
Thomas Lund, Vision 021-17 61 79
FöretagRegion Västmanland
AdressRegion Västmanland
Region Västmanland
72189 Västerås
KontorsadressRegion Västmanland
Jobbnummer 4077177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.