Supportchef inom IT till globalt företag

Bravura / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-03-08

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en supportchef inom IT. Vår kund är en global marknadsledande leverantör för automatisering av processer från inköp till betalning. Fler än 1500 kunder och 1000 000 användare i över 50 länder använder företagets lösningar idag. Deras tjänster omfattar implementering, processrådgivning, ASP, SaaS och meddelandetjänster som bidrar till att öppna e-faktura-marknaden för kunderna. Vår kund är idag en av Europas största wanoperatör och levererar såväl mottagar- som sändningslösningar. Med fler än 1000 anställda i 10 länder är företaget en attraktiv arbetsgivare. De har funnits i Sverige i 10 år och har omkring 50 anställda med två kontor, ett i Stockholm och ett i Falun. Nu letar de efter ytterligare en duktig medarbetare som ska arbeta i rollen som supportchef.

Dina arbetsuppgifter
Som chef för IT supporten hos vår kund ansvarar du för att bygga upp och utveckla en kundanpassad och resultatfokuserad support- och serviceavdelning, kallad Extended Support, i Norden. Extended Support är en grupp medarbetare, bestående av kundsupport och tekniska konsulter, som arbetar nära företagets största och viktigaste kunder när det kommer till uppföljning. I rollen som supportchef kommer du ansvara för två mindre team samt arbeta med ett fåtal kunder i en kundsupport-roll. Tjänsten innebär även att du ser till att gruppernas arbete, utveckling och budget stämmer överens med de planer som satts upp inom organisationen.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som supportchef bör du vara van att ha mycket kontakt med kunder. Du har säljerfarenhet och supporterfarenhet från IT-branschen. Eftersom det är ett internationellt företag är företagsspråket engelska, att du talar flytande engelska är därför ett krav.

Som person är du serviceminded, social och driven. Att du har bra ledarskapsegenskaper är nödvändigt.

Övrig information:

Start:Omgående
Plats:Stockholm
Lön:Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord:Supportchef, Supportmanager, IT

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Nicolin

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1180457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: