Supportansvarig för ett HR-system (Vikariat till januari 2027)

Ecit Services AB / Kundservicejobb / Luleå
2025-03-06


Visa alla kundservicejobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ecit Services AB i Luleå, Ludvika, Solna, Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

Gillar du detektivarbete, att analysera och hitta lösningar på tekniska problem? Är du kommunikativ och gillar att förklara lösningar på ett enkelt och förståeligt sätt för att skapa bästa möjliga kundupplevelse? Har du intresse för smarta IT-lösningar för att snabbt identifiera och lösa problem? Då kan den här möjligheten vara intressant för dig.

Publiceringsdatum
2025-03-06

Om tjänsten
Verismo är ett företag som tillhandahåller en mjukvara inom Human Resources Management. För 12 år sedan startades utvecklingen av Verismo HR och har sedan två år tillbaka blivit en del av företaget ECIT. Då en av våra medarbetare går på mammaledighet söker vi en supportansvarig som ska vara vikarie fram till januari 2027 med start så snart som möjligt.
Under de senaste åren har vi utvecklat och driftat en SaaS-lösning som hjälper företag att hantera sin personal på ett mer effektivt sätt. I Verismo får företag kontroll över masterdata och hela livscykeln; från rekrytering, anställning, onboarding, medarbetarsamtal, prestations- och talanghantering, lönerevision och mycket mer tills medarbetaren slutar. Vi strävar mot att erbjuda sömlösa digitala processer som förenklar.
Som supportansvarig kommer din tjänst gå ut på att självständigt hjälpa kunder via mail och telefon. Dina arbetsuppgifter kommer gå ut på att felsöka och återskapa problem i system samt hantera ärenden via vårt ticket system. Du kommer även löpande besvara frågor gällande funktioner och hantering i Verismo till kunder och användare. Trots att du sitter ensam i supporten kommer tjänsten utefter behov innefatta ett samarbete med utvecklingsteam, projektledare och produktägare för att ge de bästa förutsättningarna för våra kunder.
Ytterligare arbetsuppgifter är att man kommer också behöva hjälpa till när tid finns med dokumentering av systemet samt skriva en FAQ.
Placering för tjänsten är i Stockholm i vackra och trivsamma lokaler.
Kvalifikationer
Minst 3-5 års erfarenhet inom kundsupport, kundbemötande/hantering eller har tidigare arbetat med en SaaS-lösning.
God pedagogisk förmåga att förklara tekniska problem med utvecklare, projektledare, produktägare men också med kund.
Fallenhet att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Vem är du?
I rollen som Supportansvarig hos oss är du en nyckelperson som säkerställer hög kvalitet i vår support och skapar en positiv upplevelse för våra kunder. Vi söker dig som är lösningsorienterad, har ett stort engagemang för kundservice och trivs i en roll där du får kombinera teknisk förståelse med ledarskap. Du är flexibel och anpassningsbar, redo att hantera förändringar och nya utmaningar. Du är kommunikativ och pedagogisk person som kan förklara tekniska lösningar på ett enkelt och tydligt sätt.
Du trivs i en dynamisk miljö där snabba beslut krävs, där hjälp ibland kan dröja, och där du får frihet under ansvar och kan arbeta självständigt. Du är ansvarstagande och trivs med att driva och förbättra supportprocesser. Vi tror också att en lagspelare som motiverar och stöttar ditt team för att nå gemensamma mål.
Vad kan Verismo erbjuda dig?
Hos Verismo erbjuds du en roll där du får utveckla dina befintliga kunskaper och lära dig nya saker. På företaget arbetar vi aktivt med kunskapsdelning mellan kollegorna och via kunskapsinhämtning.
Du blir en del av ett team i en bra social miljö där vårt företag blir en plats där du får eget ansvar kombinerat med möjligheten att utveckla ditt arbetssätt i en platt organisation med korta beslutsvägar. Du får utrymme för samverkan mellan dina kollegor när du arbetar tillsammans med kunderna, vilket alltid blir en gemensam laginsats. Dessutom kommer du arbeta med spännande och välkända varumärken.
Vi erbjuder en hybrid arbetsplats med flexibilitet att välja varifrån du jobbar, för att skapa de bästa förutsättningarna mellan arbete och fritid. Du blir en del av en internationell koncern som ständigt är i utveckling. På Verismo är vi 6 anställda men tillhör ECIT koncernen som finns i 10 länder och har fler än 2700 anställda. I Sverige är ECIT 650 anställda på 18 orter.
Genom en bra personalpolicy som bygger på bolagets gemensamma värdegrund ges alla medarbetare möjlighet att utvecklas inom sitt arbete. Vi arbetar aktivt för jämställdhet och emot alla former av diskriminering.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och individuell lönesättning tillämpas.
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som supportansvarig passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.
Tjänsten är en vikarieanställning till januari 2027.
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post.
OM VERISMO
Verismo är ett företag som tillhandahåller en mjukvara inom Human Resources Management. Grundarna har lång erfarenhet av att bygga IT-system för att effektivisera det dagliga arbetet på arbetsplatserna. Systemet Verismo HR består utav flertalet moduler vilket skapar möjligheten att skräddarsy ett HR-system som passar just ditt företag. Företaget består av 6 medarbetare och omsätter 7 miljoner med kontor i Stockholm och Malmö. År 2022 blev Verismo en del av ECIT koncernen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ecit Services AB (org.nr 556658-0410)
Varvsgatan 47 (visa karta)
972 33  LULEÅ

Arbetsplats
Företagsbyrån i Luleå

Jobbnummer
9206225

Prenumerera på jobb från Ecit Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ecit Services AB: